چگونه بوی عطر مانده در لباس را از بین ببریم؟

احمدی 1401/04/09
چگونه بوی عطر مانده در لباس را از بین ببریم؟

آیا تا به حال برای شما پیش آمده، از بوی عطری که بعد از مدت‌ها روی لباستان باقی مانده است، خسته شده باشید؟ حتی ممکن است با شستن لباستان بوی عطر همچنان باقی مانده و موجب آزار شما شده باشد؟ ممکن است حتی به این فکر افتاده باشید که چگونه بوی عطر مانده در لباس را از بین ببریم؟عطرها با رایحه خوشایندی که دارند، حس خوب و آرامش را به وجود ما می بخشند، اما باقی ماندن رایحه عطر بعد از گذشت چند روز تکراری و خسته کننده خواهد شد. زمانی که عطر جدیدی را اسپری نمایید با بوی عطر قبلی ترکیب شده و بوی نا مطلوبی را به وجود می آورد.


چگونه بوی عطر مانده روی لباس از بین ببریم

بعضی از رایحه‌ها ماندگاری بالایی دارند و به سختی از بین می روند. عطرهایی با غلظت پرفیوم و ادو پرفیوم رایحه قوی تری دارند و ماندگاری این عطرها نسبت به ادوتویلت و ادوکلن‌ها بالاتر هست. بنابراین از بین بردن رایحه پرفیوم و ادوپرفیوم‌ها از روی لباس بسیار سخت تر است. توجه نمایید، برای خرید عطر و ادکلن بهتر است، عطر را روی لباستان اسپری نکنید که با بوی عطرهای دیگر قاطی نشود. از این رو اسپری کردن عطر بر روی پوست بهترین کار است. اکثر عطرها برای اسپری روی پوست طراحی و تولید شده اند. رایحه عطر بر روی پوست ماندگارتر است.

روش استفاده درست از عطر

توصیه می شود که عطر را  قسمت‌هایی از بدن که نبض دارد اسپری نمایید. هیچ وقت عطر را از فاصله نزدیک به پوستتان اسپری نکنید. این کار موجب جمع شدن عطر در یک نقطه خواهد شد و بوی عطر به سمت تلخی میرود. برای تاثیر گذاری بهتر عطر، از فاصله 10 الی 15 سانتی متر از پوستتان عطر را اسپری نمایید. نکته ای که باید بدانید، بعد از اسپری عطر، مچ‌ها را به هم نسابید. این کار موجب خراب شدن بوی عطر خواهد شد. بهترین قسمت بدن ، مچ دست است. وقتی عطر را روی گردن بزنید، بعد از مدت کوتاهی بوی عطر کمرنگ تر خواهد شد.

شاید این مطلب نیز مورد توجه‌تان قرار گیرد: نقش قهوه در عطر فروشی‌ها


چگونه بوی عطر مانده روی لباس را از بین ببریم؟

روش‌های مختلفی برای از بین بردن بوی مانده عطر بر روی لباس وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. ترفندهایی که گفته می شود ممکن است برای تمامی لباس‌ها مناسب نباشد. ابتدا بر روی بخش کوچک و پنهانی لباس امتحان کنید و بعد از اطمینان از اینکه به لباس آسیبی نمی رسد، با خیال راحت ترفند را روی لباستان انجام دهید.

  1. شستشوی لباس با سرکه

شستن لباس با سرکه

استفاده از سرکه، یکی از تاثیر گذارترین راه حل‌ها برای از بین بردن عطر مانده بر روی لباس هست. سرکه، بوی قوی و ماندگار ترین عطرها را از بین خواهد برد. قبل از اینکه  از سرکه استفاده کنید از خشک بودن لباس‌هایتان مطمئن شوید. حتی رطوبت عرق هم روی لباس نباشد. زیرا رطوبت از واکنش سرکه با لباس جلوگیری می کند. محلول سرکه، که از سرکه سفید وآب تشکیل شده است، را روی لباستان اسپری نمایید و در هوای آزاد آویزان کنید. نگران بوی سرکه نباشید بعد از گذشت زمان بوی سرکه هم از بین می رود. این محلول برای رفع بوی عطر مانده بر لباس بسیار عالی است.

  1. استفاده از الکل

زمانی که از عطرهای قوی و ماندگاری بسیاربالا استفاده نمایید، حتی شستن لباس هم موثر نخواهد بود. اگر  می خواهید که هر چه سریع تر بو را از روی لباستان محو کنید، باید پاک کننده قوی برای از بین بردن بوی عطر استفاده کنید. الکل یک پاک کننده بسیار قوی است که می تواند به سرعت بوی عطر باقی مانده بر روی لباس را رفع کند. الکل با قیمت مناسبی که دارد قابل دسترس برای همه است.  مقداری از الکل را روی قسمتی که بوی عطر میدهد اسپری کنید. همانطور که قبلا گفته شد ابتدا رو قسمتی از لباس امتحان نمایید در صورتی که مشکلی برای لباس پیش نیامد به کارتان ادامه دهید.

  1. استفاده از اسپری لیمو

استفاده از لیمو برای از بین بردن بوی عطر

محلول لیمو و آب بسیار موثر برای از بین بردن بوی مانده عطردر لباس است. لیمو خاصیت اسیدی دارد، بنابراین ابتدا رو قسمتی از لباس این محلول را استفاده نمایید بعد از اینکه مطمئن شده اید آسیبی به لباس نمی رسد از محلول برای قسمت‌هایی که لازم هست مصرف کنید. این محلول از یک قاشق غذا خوری آب لیمو و یک استکان آب تشکیل شده است. که باید به صورت اسپری بر روی لباس استفاده شود. در آخر کار بعد از خشک شدن لباس متوجه تاثیر لیمو در رفع بو خواهید شد.

  1. آویران کردن لباس در فضای آزاد

آویزان کردن لباس

بعد از شستن لباس اگر همچنان بوی عطر به مشامتان میرسد، آویزان کردن لباس در فضای آزاد، کمک به از بین بردن بوی عطر در لباس می کند. قرار د ان لباس در فضای بیرون و به خصوص در جاهایی که گل و گیاه موجود است بسیار تاثیر گذار هست. هوای بیرون بوی عطر را زودتر به خود جذب می کند. اگر فضای بیرون ندارید که لباس‌ها را آویزان کنید می توانید لباس‌ها را در فضای گرم مانند اتاق با یک پنکه بگذارید. در این روش ممکن است تقریبا چند ساعت و یا دو هفته طول بکشد که تاثیر خود را بگذارد، اما مدت زمانی که طول می کشد کاملا بستگی به میزان حساسیت شخص به بوی لباس و اشباع شدن بوی عطر با هوا دارد. اگر می خواهید سریع تر بوی عطر مانده از بین برود باید از روش‌های دیگر استفاده نمایید.

  1. استفاده از بوراکس و جوش شیرین

استفاده از جوش شرین برای از بین بردن بوی عطر

استفاده از این ترکیب کاربردی و عملکرد آن در از بین بردن بوی عطر باقی مانده بر روی لباس عالی است. این روش برای از بین رفتن بوی تنباکو نیز کاربرد دارد. ابتدا بوراکس ک یک ماده شیمیایی هست، را با جوش شیرین با مقادیر مساوی ترکیب نمایید. سپس پودری که به دست آمده را به قسمت‌هایی از لباس که احساس می کنید بوی عطر قبلی بر روی آن باقی مانده است، بپاشید و 25 دقیقه زمان دهید که تاثیر خود را بگذارد و بعد لباس را تکان دهید تا پودری روی لباس نماند.


همانطور که گفته شد، استفاده عطر بر روی پوست موجب ماندگاری بیشتر عطر خواهد شد. بنابراین قبل از پوشیدن لباس بهتر است ابتد از عطرتان بزنید. به این منظور شما می توانید از بادی اسپلش‌ها، اسپری‌های بدن استفاده نمایید. اسپری‌های بدن دارای رایحه خوش و دلنشینی هستند و تنوع بالایی دارند. برخی از اسپری‌های بدن زنانه و مردانه را برای شما معرفی خواهیم کرد.

اسپری بدن زنانه

از انواع اسپری بدن زنانه، می توان به اسپری خوشبو کننده و اسپری ضد تعریق اشاره نمود.

اسپری خوشبو کننده: صرفا برای جلوگیری از ایجاد بوی بد بدن مصرف می شود. خاصیت ضد تعریق ندارد و اثر آن از اسپری‌های ضد تعریق کمتر است. این اسپری برای افرادی که زیاد عرق نمی کنند و بوی عرق بدنشان آزار دهنده نیست ، گزینه مناسبی خواهد بود.

اسپری ضد تغریق: این نوع اسپری‌ها دارای ترکیب آنتی باکتریال و آلومینیوم کلراید هستند که موجب نابودی باکتری‌های عرق خواهند شد. و به کم شدن عرق و بوی بد آن کمک می کند. این اسپری‌ها بسیار مناسب فصول گرم هستند.


  • اسپری بدن پرستیژ میس دیور زنانه

اسپری بدن پرستیژ میس دیور زنانه حجم ۱۵۰ میلی لیتر

پرستیژ یکی از معروف ترین و بزرگترین برند ایرانی هست که سال‌ها در زمینه تولید و واردات محصولات باکیفیت از قبیل عطر و اسپری و لوازم آرایشی  جایگاه عالی در بازار عطر و اسپری پیدا نموده است. این اسپری خوشبو کننده زنانه بر گرفته از رایحه  عطر میس دیور از برند معروف دیور Dior  هست. ماندگاری اسپری بدن میس دیور به 24 ساعت می رسد. رایحه خنک و تلخ این اسپری حس خوبی را به شما خواهد بخشید.


  • اسپری بدن پرستیژ ورساچه برایت کریستال

اسپری بدن پرستیژ ورساچه برایت کریستال

اسپری ورساچه برایت کریستال رایحه گلی و میوه‌ای که دارد حس نشاط و طراوت میدهد. این اسپری ماندگاری بالایی دارد و خاصیت ضد تعریق دارد و 24 ساعته می تواند حس آرامش را به شما انتفال دهد. برند پرستیژ، اسپری برایت کریستال را از رایحه اصلی آن ساخته و قیمت بسیار مناسبی دارد. این اسپری از سه نت تشکیل شده است که با اسپری کردن ابتدا رایحه‌های انار و نت‌های آبی به مشام می رسد  و بعد بوی خوش گل صدتومنی و مگنولیا را حس خواهید کرد و در آخر به رایحه جذاب و آرامش بخش مشک ، عنبر، چوب ماهون خواهید رسید.


اسپری بدن مردانه

اقایان به دلیل فعالیت بساری که دارند میزان تعریق در بدن آنها بالا هست و حتی دوش گرفتن هم تاثیر گذار نخواهد بود و بوی بد بدن موجب بی رضایتی آقایان خواهد شد. اسپری بدن مردانه دو نوع هستند، خوشبو کننده و ضد تعریق. خرید عطرهای قیمت بالا برای مصرف روزانه به صرفه نیست از این رو اسپری‌های بدن گزینه مناسبی بوده است و نسبت به حجم بالا قیمت مناسبی دارد،  از این رو مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است.


  • اسپری بدن پرستیژ بلو د چنل مردانه

اسپری بدن پرستیژ بلو د چنل مردانه

اسپری بدن بلو د چنل (شنل)  بر گرفته از عطر بلو چنل برند شانل هست. این اسپری معرکه رایحه تلخ دارد و از نت‌های نعنا هندی، یاس، چوب صندل زنجبیل، فلفل صورتی تشکیل شده است. این اسپری در پاک سازی پوست از باکتری‌ها و بوی بد عرق  بسیار موثر هست. ماندگاری 24 ساعته دارد که در این مدت خیال شما را از بابت تعریق و بوی نامطلوب راحت خواهد کرد. موجب بالا رفتن اعتماد به نفس و بالا رفتن تمرکز بر روی کارهای روزانه خواهد شد.


  • اسپری بدن پرستیژ تام فورد بلک ارکید

اسپری بدن پرستیژ تام فورد بلک ارکید

اسپری بدن تام فورد بلک ارکید نیز برگرفته از رایحه اصلی یعنی عطر تام فورد بلک اریک هست. رایحه گرم و شیرین این اسپری انرژی و هیجان شما را افزایش می دهد. این اسپری در روزهای گرم تابستانی علاوه بر  کاهش تعریق، باکتری‌های سطح پوست را نیز از بین خواهد برد. با اولین اسپری نت‌های میوه‌ای  این اسپری به مشام میرسد، بوی نارنگی، ترنج و پرتقال که حس شادی را در وجود شما شکوفا می کند. و بعد از مدتی رایحه‌های ارکیده، ادویه جات، گل یاس و لاله مردابی نت‌های میانی جایگزین نت‌های ابتدایی خواهد شد. که در آخر رایحه وانیل، شکلات، نعنا هندی و کهربا باقی می ماند.


امیدواریم مطالبی که گفته شد کارآمد باشد و توانسته باشیم مطالب مفید و موثر در رابطه با  از بین بردن بوی عطر مانده روی لباس در اختیارتان قرار داده باشیم. برای خرید اسپری‌های بدن مردانه و زنانه فروشگاه آنلاین درین مراجعه نمایید. سایت درین محصولات با کیفیت و ارورجینال برندهای معروف و مطرح دنیا را عرضه می کند. درین عطر برای اینکه شما با اطمینان کامل محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید همراه با کالا، کارت گارانتی مادام العمر را نیز ارسال خواهد کرد. شما با خیال راحت می توانید اسپری و عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی خود را تهیه نمایید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا را نیز مطالعه نمایید.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.