بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا

پشتیبانی درین عطر 1401/01/24
بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا

معمولا افراد برای خرید عطر و ادکلن معیارهای مختلفی را مد نظر قرار می دهند. یکی از مهم‌ترین این معیارها به خصوص برای آقایان خط بوی بالا است. امروز قصد داریم بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا را به شما معرفی نماییم و شرح مختصری از هر یک بدهیم تا شما به راحتی بتوانید ادکلن متناسب با سلیقه خود را پیدا نمایید. تا انتها با ما همراه باشید.


منظور از خط بو عطر چیست؟

خط بو با سیاژ عطر (Sillage) یکی از اصطلاحاتی که ممکن است در دنیای عطر و ادکلن ها شنیده باشید ولی مفهوم آن را به خوبی درک نکرده باشید. احتمالا برایتان پیش آمده است که در خیابان یا در آسانسور متوجه یک رایحه عطر شده باشید که از فردی به مشام‌تان می رسد. این رایحه ممکن است حتی تا مدتی پس از رفتن آن شخص نیز همچنان باقی بماند. این موضوع به دلیل خط بوی بالایی است که آن عطر داشته است.

برای بهتر مشخص شدن معنی واژه سیاژ اجازه دهید یک مثال دیگر بزنیم. زمانی که در دریا کشتی ها حرکت می کنند، امواج پشت سر کشتی تغییر می کنند. این تغییر با وجود اینکه کشتی چندین گره دریایی از آن نقطه فاصله گرفته است اما همچنان ادامه می یابد. به این حالت در زبان فرانسوی سیاژ یا سیاج (Sillage) گفته می شود. حال این مثال را در دنیای عطر و ادکلن ها تعمیم دهید؛ زمانی که شخصی از کنار ما عبور می کند و ما رایحه عطر او را استشمام می کنیم، به اصطلاح سیاژ آن عطر به ما رسیده است.

خط بوی بالا، یکی از مهم ترین معیارهای خرید عطر

اکثر افراد در موقع خرید عطر معیارهایی برای خود دارند. معیارهایی از قبیل رایحه عطر، ماندگاری عطر، پخش بو، قیمت، برند و … که به کمک آنها افراد تصمیم می گیرند کدام عطر را بخرند و کدام را نخرند. یکی از معیارهای مهم برای خرید ادکلن مردانه، خط بوی بالا آن است. در ادامه قصد داریم بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا را به شما معرفی نماییم.

بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا کدام است؟

این لیست زیر بهترین عطرهای مردانه با خط بوی بالا و متناسب با سلیقه های گوناگون قرار داده شده است تا شما بتوانید بهترین عطر مناسب با سلیقه خودتان را انتخاب نمایید.

1) عطر آمواج اینترلود مردانه – Amouage Interlude Man

عطر ادکلن آمواج اینترلود مردانه - Amouage Interlude Man

ادکلن آمواج اینترلود مردانه در سال 2012 توسط کمپانی عمانی آمواج طراحی و وارد بازار شد. این عطر به دلیل خط بوی بالایی که دارد، مورد توجه آقایان بسیاری از سراسر جهان قرار گرفت و توانست جز محبوب‌ترین عطرهای برند آمواج قرار بگیرد. کریستوفر چونگ بنیان گذار کمپانی آمواج درباره عطر اینترلود گفته است که من هر آنچه را که در رایحه‌ها می‌بینم کاملا حس می‌کنم. من همه رایحه‌ها را درک می‌کنم و از ساختارشان لذت می برم. عطر آمواج اینترلوده نیز برای من یکی از همان رایحه‌های لذت‌بخش است. رایحه ادکلن اینترلود مردانه با توجه به طبع گرمی که دارد مناسب استفاده در فصول سرد سال همچون پاییز و زمستان است. نت های بویایی تشکیل دهنده ادکلن Amouage Intelude Man عبارتند از:

  • نت های اولیه: فلفل – نارنج – پونه کوهی
  • نت های میانی: عنبر – گل لادن – اوپوپوناکس
  • نت های پایانی: چوب درخت سدر – عود – چرم – نعناع هندی

2) ادکلن پاکو رابان وان میلیون ابسولوتلی گلد – Paco Rabanne 1 Million Absolutely Gold

عطر ادکلن مردانه پاکورابان وان میلیون ابسولوتلی گلد - One Million Absolutely Gold

عطر وان میلیون ابسولوتلی گلد در سال 2012 توسط کمپانی اسپانیایی پاکو رابان طراحی و به بازار آمد. علاوه بر ظاهر جذابی که این عطر دارد و شبیه به یک شمش طلا است، خط بوی بالای آن نیز باعث شده است که جز پرطرفدارترین عطرهای مردانه قرار بگیرد. به دلیل طبع گرمی که عطر پاکورابان وان میلیون ابسولوتلی گلد دارد، بهترین زمان استفاده از این عطر در فصول پاییز و زمستان است.

  • نت های اولیه: پرتقال ماندارین
  • نت های میانی: گل های سفید
  • نت های پایانی: نت چرم

3) عطر مونت بلنک پرنسس – Presence Montblanc

عطر ادکلن مونت بلنک پرنسس - Mont Blanc Presence - بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا

ادکلن مونت بلنک پرنسس مردانه در سال 2001 توسط برند فرانسوی Mont Blanc طراحی و ساخته شد. این عطر با وجود گذشت بیش از 21 سال از ورود به بازار همچنان جز عطرهای قوی و مورد پسند آقایان است و فروش بسیار خوبی دارد. رایحه عطر مون بلان پرنسس مناسب استفاده در فصل پاییز و بهار است. نت های بویایی تشکیل دهنده ادکلن Mont Blanc Presence عبارتند از:

  • نت های اولیه: ترنج – زنجبیل – دارچین – هل
  • نت های میانی: سیب – مریم گلی – گل ارغوانی
  • نت های پایانی: دانه تونکا – چوب صندل – مشک سفید – چوب درخت ساج – عنبر

4) دیور هوم پرفیوم – Dior Homme Parfum

ادکلن دیور هوم پارفوم درین عطر-Dior Homme Perfume

عطر دیور هوم پرفیوم در سال 2014 توسط کمپانی مشهور دیور که اصالتا فرانسوی است طراحی و به بازار آمد. عطر دیورهوم پارفیوم یکی از عطرهایی است که خط بوی بسیار بالایی دارد و توجه اطرافیان شما را جلب می کند؛ به گونه‌ای که مدام نام عطرتان را از شما خواهند پرسید. فرانسوا دماشی (Francois Demachy) در رابطه با طراحی این عطر اذعان داشته که دو عنصر اشرافیت و اصالت توسط این عطر را به پوست شما منتقل می شود. زمانی که این رایحه روی پوست شما بنشیند، در آن موقع فرمول این رایحه تکمیل می شود. بهترین زمان استفاده از دیور هوم پرفیوم فصل پاییز و زمستان است.

  • نت های اولیه: پرتقال ایتالیایی – زنبق توسکانی
  • نت های میانی: چرم – گل رز
  • نت های پایانی: چوب صندل – سدر – عود آگار – عنبر

5) جورجیو آرمانی اکوا دی جیو اسنزا – Giorgio Armani Acqua di Gio Essenza

عطر ادکلن جورجیو آرمانی دی جیو اسنزا - Giorgio Armani Acqua Di Gio Essenza - بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا

ادکلن اکوا دی جیو اسنزا یکی از بهترین نسخه های عطر دی جیو است که از خط بوی بالایی برخوردار است. این عطر نخستین بار در سال 2012 به بازار عطر و ادکلن های مردانه وارد شد. تفاوت نسخه اسنزا با نسخه اولیه دی جیو را می توان در ماندگاری و پخش بو خلاصه کرد که در نسخه اسنزا این مورد بسیار بهبود یافته است و به نقطه قوت این عطر تبدیل شده است. با توجه به طبع خنکی که این عطر دارد، مناسب استفاده در فصول گرم سال همچون بهار و تابستان است.

  • نت های اولیه: نت های آبی – ترنج – کالون – گریپ فروت
  • نت های میانی: یاسمن – ریحان – مریم گلی – نت های گلی
  • نت های پایانی: عنبر – سدر – مریم گلی – مشک – نعناع هندی – خس‌خس – فلفل سیاه

6) عطر د مارلی پگاسوس – Parfums De Marly Pegasus

ادکلن پگاسوس درین عطر - marly pegasus 3

ادکلن پگاسوس مردانه در سال 2011 طراحی و روانه بازار شد. این عطر یکی از بهترین های مردانه جهان به حساب می آید که یکی از دلایل آن خط بوی بالای عطر Pegasus است. اگر جز آن دسته آقایانی هستید که به ظاهر خود اهمیت ویژه‌ای می دهید، استفاده از ادکلن پگاسوس مردانه یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. با توجه به طبع ملایم و نسبتا گرم این عطر، به جز فصل تابستان در سایر فصول می توانید از Parfums de Marly Pegasus استفاده نمایید.

  • نت های اولیه: نارنج – زیره – گل آفتاب‌گردان
  • نت های میانی: اسطوخودوس – بادام – گل یاسمن
  • نت های پایانی: وانیل – عنبر – چوب صندل

7) ادوتویلت هوگو باس سلکشن – Hugo Boss Selection

عطر ادکلن هوگو باس سلکشن - Hugo Boss Selection - بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا

عطر هوگو باس سلکشن در سال 2006 به بازار عطر و ادکلن های مردانه وارد شد. این عطر یکی از عطرهای محبوب برند هوگو باس به شمار می آید که ماندگاری و خط بوی بالایی دارد. عطر Hugo Boss Selection به شما اعتماد به نفس و جسارت می دهند و باعث می شود در کارهای‌تان با تمرکز بیشتری ظاهر شوید. بهترین زمان استفاده از این عطر فصل بهار و پاییز است. نت های بویایی تشکیل دهنده ادوتویلت هوگو باس سلکشن عبارتند از:

  • نت های اولیه: فلفل صورتی – گریپ فروت – ترنج – پرتقال ماندارین
  • نت های میانی: سدر – انس – گل شمعدانی
  • نت های پایانی: مشک – نعناع هندی – خس‌خس

8) عطر دولچه گابانا پورهوم اینتنسو – Dolce & Gabbana Pour Homme Intenso

ادکلن دولچه گابانا پور هوم اینتنسو درین عطر-Dolce Gabbana Pour Homme Intenso

ادوپرفیوم دولچه گابانا اینتنسو در سال 2015 توسط کمپانی مشهور D&G طراحی و به بازار عطر و ادکلن های مردانه راه یافت. این عطر نماد مردی آزاد و مقتدر است که به ظاهر خود اهمیت زیادی می دهد و می خواهد که همواره بهترین باشد. با توجه به طبع گرمی که عطر دولچه گابانا پور هوم اینتنسو دارد، فصل پاییز و زمستان بهترین زمان استفاده از این عطر است. نت های بویایی تشکیل دهنده عطر Dolce & Gabbana Pour Homme Intenso عبارتند از:

  • نت های اولیه: اسطوخودوس – گل شمعدانی – گل زنبق – ریحان – گل جعفری – آب
  • نت های میانی: تنباکو – سالویا اسکلاریا – یونجه – سبوس – میوه درخت موپل
  • نت های پایانی: مشک – عنبر – چوب صندل – چوب درخت سرو

9) ادکلن کرید اونتوس مردانه – Creed Avnetus Men

ادکلن اونتوس درین عطر-Creed Aventus

عطر اونتوس یکی از بهترین و باشکوه‌ترین عطرهای مردانه است که در سال 2010 به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس کمپانی Creed طراحی و به بازار آمد. عطر کرید اونتوس که در اکثر نظرسنجی های بهترین عطرهای جهان حضور دارد، از ماندگاری و خط بوی بسیار بالایی برخوردار است و کمتر کسی است که رایحه این عطر افسانه‌ای را دوست نداشته باشد. با توجه به رایحه خنک و ملایمی که عطر کرید اونتوس دارد، به جز فصل زمستان در سایر فصول می توانید از عطر Aventus استفاده نمایید.

  • نت های اولیه: ترنج – انگور سیاه – سیب – آناناس
  • نت های میانی: گل رز – گل یاس – توس – نعناع هندی
  • نت های پایانی: عنبر – وانیل – مشک – گلسنگ

10) ادکلن دولچه گابانا د وان مردانه – Dolce & Gabbana The One

دولچه گابانا د وان - D&G The One - بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا

عطر دی اند جی د وان در سال 2008 برای نخستین بار به بازار آمد. این عطر آنقدر محبوب و پرطرفدار است که نسخه زنانه آن نیز برای بانوان ساخته شده است. ادکلن دوان مناسب آقایان شیک پوش، کاریزماتیک و جذاب است که همواره به دنبال بهترین ها هستند. به دلیل طبع گرمی که عطر دی اند جی دوان دارد، بهترین زمان استفاده از این عطر روزهای سرد زمستان و پاییز است. نت های تشکیل دهنده عطر D&G The One EDT عبارتند از:

  • نت های اولیه: ریحان – گشنیز – گریپ فروت
  • نت های میانی: هل – زنجبیل – شکوفه پرتقال
  • نت های پایانی: عنبر – سدر – تنباکو

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد ده نمونه از بهترین ادکلن های مردانه با خط بوی بالا به شما معرفی شود. امیدواریم که این مقاله مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. به نظر شما جای چه عطری در لیست بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا خالی بود؟! خوشحال میشیم نظراتتون را با ما به اشتراک بگذارید. توصیه می‌کنیم که مقاله چگونه بوی عطر مانده در لباس را از بین ببریم؟ را نیز مطالعه نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.