نقش قهوه در عطر فروشی‌ها

احمدی 1401/03/31
نقش قهوه در عطر فروشی‌ها

آیا تا به حال به ظرف‌های قهوه در مغازه‌های عطر فروشی دقت کرده اید؟ زمانی که برای خرید عطر به مغازه‌های عطر فروشی‌ مراجعه نمایید بعد از استشمام چند عطر به شما ظرفی که در آن دانه‌های قهوه موجود هست را برای استشمام میدهند. آیا می دانید فروشنده‌ها چرا این کار می کنند و یا می دانید قهوه چه تاثیری بر بویایی دارد؟ در ادامه این مطلب نقش قهوه در عطر فروشی‌ها می پردازیم، تا پایان همراه ما باشید.


نقش قهوه در عطر فروشی ها!

نقش قهوه در عطر فروشی‌ها - تاثیر قهوه بر حس بویایی

در تمامی عطر فروشی‌ها در همه جای دنیا، ظرف‌های قهوه موجود می باشد. عطر فروش‌ها بر این باورند که زمانی که مشتری چند عطر را استشمام می کند، برای تنظیم بویایی و استشمام بیشتر عطرها، قهوه بهترین گزینه برای کمک به این مسئله هست. باورها متفاوت هست هر فردی نظر مختلفی دارد، بعضی ها اعتقاد دارند که قهوه موجب پاک سازی بینی می شود و به استشمام عطرهای بیشتر کمک می کند.

کوری بینی یا خستگی بویایی، یک اختلال موقتی هست که موجب می شود بینی با بوییدن رایحه خاصی بری مدتی توان تشخیص بوی دیگری را نداشته باشد. زمانی که شما عطر روزانه خود را مصرف می کنید بعد از مدتی دیگر بوی آن عطر به مشامتان نمی رسد و شما فکر خواهید کرد که رایحه عطر به اتمام رسیده است و دیگر عطری وجود ندارد. اما در واقع، بینی شما دیگر قادر به تشخیص بو نیست و دیگران می توانند بوی عطر شما را احساس نمایند. غدد لنفاوی در بینی به تشخیص بوهای مختلف  در اطراف کمک می کند، ولی زمانی که رایحه‌های تکراری دریافت کند به مغز ارسال نمی کند.

به همین منظور شما نمی توانید بعد از مدتی بوی عطر خود را احساس کنید. اگه توجه کرده باشید، به محض ورود به رستوران‌ها بوی تند غذاها به مشام می رسد و بعد از مدتی از شدت بوها کم می شود اما زمان خارج شدن از رستوران مجدد بوی غذاها با شدت بالا به مشام می رسد. مغز نسبت به دریافت محرک‌هایی که عامل عصبی شدن سیستم شده اند ، واکنشی نشان نمی دهد و بی تفاوت می شود. سپس مغز به احساس کردن رایحه‌های جدید اجازه می دهد. مانند زمانی که قهوه را استشمام نموده و بعد می توانیم عطرهای جدید را بو کنید.

اما بعضی از افراد هم بر این باور هستند که قهوه تاثیری در حس بویایی ندارد. طبق تحقیقات اخیر به گفته دکتر الکسیس گروسوفسکی (Dr Alexis Grosofsky  ) از دانشگاه  بلویت  بخش روانشناسی توانسته است ثابت کند که دانه‌های قهوه هیچ تاثیری بر پاک سازی شامه  از لحاظ بویایی ندارد. طی انجام آزمایشات فراوان به این صورت بود که ، افرادی که در این آزمایشات شرکت کرده بودند سه عطر را بارها استشمام نموده و هر دفعه بوها را بررسی کرده و در این بین دانه‌های قهوه ، لیمو و هوای آزاد را نیز برای پاک سازی بو می کردند. بعد از آنها خواسته شده است که عطری که بو نشده است را تشخیص دهند. جالب است بدانید که  در نتیجه این آزمایش مشخص شده است که دانه قهوه هیچ فرقی با تکه‌های لیمو و هوای آزاد نداشته است.


 اگه دانه قهوه تاثیری ندارد پس چرا در عطر فروشی‌ها از آن استفاده می نمایند؟

در واقع این یک نوع  تاکتیک روانشناسی هست. فروشنده به شما تلقین می کند که با بوییدن دانه‌های قهوه مشام شما آزاد شده و می توانید ساعت‌ها عطرهای دیگر را بو کرده و عطر مورد نظر را انتخاب نمایید.

چگونه مشکل خستگی بویایی را رفع کنیم؟

از لحاظ بیولوژیکی ما می توانیم هر چیزی چندین ساعت بو کنیم اما در مدت زمان  کوتاهی توانایی تشخیص بو را از دست می دهیم. برای حل این مشکل، بهترین روش بو کردن  پوست خودتان هست. کاپرهای عطر ، کسانی که رایحه عطرها را تست می کنند برای آنکه بتوانند تمامی عطرها را استشمام نمایند، آرنج یا کف دستشان را بو می کنند. بو کردن پوست خود یک روش خوب برای کسانی که قدرت بویایی در کارشان اهمیت بسیاری دارد.

شاید قهوه تاثیری در پاک سازی مشام نداشته باشد اما از لحاظ روانشناسی  تاثیر بسیاری بر کاهش استرس و حفظ آرامش دارد و به افزایش هوشیاری کمک می کند. در این مطلب تعدادی از عطرهایی که در آنها رایحه قهوه به کار رفته است را معرفی خواهیم کرد.


معرفی عطرهای با رایحه قهوه

حال بیایید با هم بهترین عطرهایی که در آن‌ها از قهوه استفاده شده را بررسی نماییم.

ادوپرفیوم ایو سن لورن بلک اوپیوم Yves Saint Laurent Black Opium

عطر ادوپرفیوم ایو سن لورن بلک اوپیوم

عطر ادوپرفیوم ایو سن لورن بلک اوپیوم یکی از بهترین عطرهای برند ایوسن لورن به حساب می آید. طراحی ظاهری این عطر بسیار زیبا و شیک می باشد. بسیاری از خانم‌ها را جذب خود کرده است. چیزی که سبب جذابیت بیش از حد این عطر شده است رایحه تلخ قهوه هست که با رایحه‌های دیگر ترکیب بی نظیری را به ارمغان آورده است. معمولا عطرهایی که رایحه قهوه در آنها به کار رفته است،  طبع گرمی دارند و بهترین انتخاب برای روزهای سرد زمستانی هستند.

ادوپرفیوم گودگرل زنانه اورجینال  Carolina Herrera  Good Girl

عطر ادوپرفیوم گودگرل زنانه اورجینال

عطر گود گرل به دلیل ظاهر خاصی که داشت به محض رو نمایی علاقه مندان بسیاری پیدا نمود. این عطر دلربا یکی از پر فروش ترین عطرهای زنانه در دنیای ععطر و ادکلن‌ها در سراسر جهان به حساب می آید. عطر گود گرل علاوه بر ظاهر زیبا رایحه تلخ و جذابی هم دارد. رایحه تند قهوه موجود در این عطر حس خوب و هیجان را به خانم‌ها می بخشد. عطر گود گرل در 14 مدل با طرح و رنگ‌های مختلف عرضه بازار شده است.

پرفیوم بلک افغان اورجینال  Black Afgano Nasomatto

عطر پرفیوم بلک افغان اورجینال

بلک افغان یک عطر زنانه و مردانه هست که در سر تا سر دنیا شناخته و مطرح هست. اگه به دنبال عطر سنگین هستید که نظر اطرافیانتان را به خود جلب کنید عطر افغان سیاه گزینه مناسبی هست. ماندگاری و پخش بوی بسیار بالایی دارد و تا 24 ساعت بر روی بدن باقی می ماند. این عطر دارای طبع گرم و رایحه تلخ هست که بسیار مناسب فصول سرد پاییز و زمستان هست. ترکیب عود و قهوه حس نشاط و آرامش را تلقی می کند.


کلام آخر

برای خرید عطر و ادکلن توجه داشته باشید که به پوست دستتان عطر نزنید، زمانی که  طی استشمام چند عطر مشامتان بسته شده و قادر به تشخیص بو نبوده است بتوانید با بو کردن پوست دستتان مجدد حس بویایی خود را بازگردانید. برای خرید عطرهایی که رایحه قهوه در آنها به کار رفته است، می توانید به فروشگاه اینترنتی درین عطر مراجعه فرمایید. درین یکی از معتبر ترین سایت‌های فروش عطر هست که کارت گارانتی مادام العمر را همراه با محصول برای مشتری ارسال می نماید. با داشتن این کارت امکان بازگشت کالا در صورت غیر اصل بودن عطر و ادکلن را در اختیارتان قرار می دهد.

4/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.