آیا عطر زدن نماز را باطل میکند؟!

پشتیبانی درین عطر 1401/09/26
آیا عطر زدن نماز را باطل می کند - حکم استفاده کردن از عطر و ادوکلن در نماز - درین عطر

ممکن است این سوال پیش آید که آیا عطر زدن نماز را باطل میکند؟ یا خیر؟ برای پاسخ به این پرسش باید گفت دین اسلام همواره مسلمانان را به آراستگی ظاهری تشویق کرده است و همین طور با روایت های بیان شده توسط پیامبران خوشبو کردن خود هنگام عبادت و نماز خواندن یکی از فضیلت های پسندیده می دانند. بنابراین در این مقاله قصد داریم جایگاه عطر و ادکلن در اسلام، معرفی بهترین عطر برای نماز مورد بررسی قرار دهیم و همچنین اطلاعات جالب توجهی از ثواب عطر زدن در نماز با احادیث پیامبران به شما در میان بگذاریم، پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.


عطر زدن در اسلام

عطر زدن و استفاده از بوی خوش یکی از سنت های پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) است. همواره پیامبران، مسلمانان را به استفاده از بوی‌خوش تشویق می‌کردند و روایت‌های زیادی از خواص فراوان عطر زدن بیان شده است که علم امروز هم توانسته آن‌ را اثبات کند! با توجه به روایات اسلامی و علم امروز عطر و ادکلن به دلیل مواد تشکیل دهنده ای که دارد می تواند عوامل تاثیرگذاری بر روی سیستم مغز ایجاد کند. استفاده از عطر به دلیل بوی‌خوشی که دارد می تواند عقل و هوش و قلب انسان را تقویت کند و باعث شود آرامش و تسکین بی نظیری در روح انسان بوجود آورد. پس بهتر است انسان همیشه به خصوص هنگام نماز خواندن و در روز جمعه با عطر خود را خوش بو کند.


ثواب عطر زدن در نماز

ثواب عطر زدن در نماز - آیا عطر زدن نماز را باطل میکند - درین عطر

استشمام رایحه خوش از انسان، سنتی است که مورد تأیید و تأکید پیامبران قرار گرفته است. برخی از روایات اسلامی پیرامون عطر، که توسط پیامبران نقل شده به شرح زیر است:

پیامبر اکرم(ص) در یکی از روایت‌های پیرامون عطر می فرمایند، هدیه را بپذیرید و بهترین هدیه‏‌ها عطر است که از همه سبک‌بارتر و خوش‌بوتر است.

امام علی(ع) در مورد عطر زدن می فرایند: «مشک، عطر نیکویى است، حمل و نقلش آسان و بوى آن خوش است‏».

امام صادق(ع) در رابطه با ثواب عطر زدن در نماز می فرمایند: «کسى که هنگام نماز خواندن خود را خوشبو می‌کند از هفتاد رکعت نماز کسى که عطر نمی‌زند، برتر است.»

امام سجاد(ع) شیشه مشک دانی نگه داری می کردند که موقع نماز و هنگام بیرون رفتن از منزل خود را خوشبو می کردند تا آراسته باشند.

در روایتی از امام رضا(ع) در رابطه با عطر زدن مردان می فرماید: «براى مرد سزاوار نیست که استفاده هر روز از عطر برای خوشبو کردن خود دور کند و اگر هر روز نتوانست یک روز در میان و اگر باز هم نتوانست در هر هفته خود را معطر کند و آن‌را ترک نکند». همچنین در جای دیگر فرمودند: عطر زدن را یکی از سه خصلت انبیاء بیان کرده است.

امام حسین(ع) وقتى روزه داشت عطر می‌زد و می‌فرمود: تحفه روزه‌دار، عطر است.

در مکانی که امام صادق(ع) برای نماز خواندن سجده می‌کرد، نیز از بوی خوشی که از آن‌جا استشمام می‌کرد، معلوم بود.


بهترین عطر برای نماز

بهترین عطر و ادکلن معنوی که از نظر کیفیت و رایحه بویایی ماندگار می توان به آن اشاره کرد، عطرهای با رایحه گل یاس، زعفران، گل بنفشه هستند. این عطرها با توجه به رایحه معنوی و مذهبی که دارد، از ماندگاری و پخش بویی بالا برخوردار هستند و حتی میتوان برای هدیه دادن به عزیزان خود مناسب باشد.

عطر زدن هنگام عبادت با خدا و نماز خواندن علاوه بر اینکه معطر و خوشبو می شوید حس لذت بخش و عالی به شما می بخشد. در ادامه قصد داریم چند نمونه عطر برای نماز معرفی کنیم:

1. عطر با رایحه گل یاس

عطر ادکلن رایحه گل یاس، یکی از تسکین‌بخش‌ترین و خوش‌بوترین رایحه هایی است که در ساخت عطرهای مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال عطر لانکوم لا ویه است بله له اکلت زنانه یکی از محصولات خاص و منحصر به‌فرد از برند لانکوم است که از رایحه گل یاس در آن استفاده شده است. این عطر در سال 2017 توسط آنه فیلیپو (Anne Flipo) و دومینیک روپیون (Dominique Ropion) ساخته شد. کلمه له اکلت (L’Éclat) در زبان فرانسوی بیانگر برق یک نگاه و رایحه‌ای انرژی زا همچون لغزش یک لبخند بهاری از شکوفه پرتقال و یاس است.

عطر لانکوم لا ویه است بله له اکلت

2. عطر با رایحه زعفران

ادکلن های با رایحه زعفران یکی از عطرهای فوق العاده خوشبو است که هنگام استفاده از آن حس شادی بخش به شما منتقل می کند. با توجه به کمیاب بودن زعفران، این نوع عطرها جز عطرهای گران بها هستند و به همین دلیل استفاده از این ماده برای تولید عطرها، باعث خاص شدن آن طر می شود. رایحه زعفران حس بویایی دلنشین و پرطرفدار دارد و یکی از نمونه بهترین عطر مردانه تولید شده با رایحه زعفرانی ادکلن ادوپرفیوم پارفومز د مارلی نیسان است.

ادکلن پارفومز د مارلی نیسان درین عطر-Nisean

3. عطر با رایحه گل بنفشه

یکی دیگر از بهترین عطر در نماز ادکلن هالووین می باشد جزو عطر های محبوب زنانه به شمار می آید که توسط برند فرانسوی جسوس دل پوزو ساخته شده است. در همان لحظه اولیه اسپری کردن این ادکلن رایحه بویایی ابتدایی گل بنفشه به مشام شما می رسد و هوش و عقل شما را تقویت می کند.

ادکلن هالوین بنفش زنانه درین عطر - halloween woman 2

نتیجه گیری

تا اینجای مطلب سعی کردیم مطالبی در خصوص عطر زدن در اسلام به شما مخاطبین آشنا کنیم؛ امیدواریم مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. همان طور که اشاره کردیم برای پاسخ سوال «آیا عطر زدن نماز را باطل میکند؟» در دین اسلام هیچ مانعی ندارد، بلکه توسط بسیار از پیامبران بسیار امر پسندیده می دانند. اگر این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفت، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله آیا عطر زدن روزه را باطل می کند؟ را نیز مطالعه فرمایید.

در پایان، اگر به دنبال خرید عطر اورجینال هستید؛ فروشگاه اینترنتی درین عطر یکی از مراکز معتبر فروش عطر و ادکلن سطح کشور می باشد. درین عطر تمامی محصولات اورجینال خود را با گارانتی مادام العمر اصالت به دست هموطنان خود می رساند تا بتواند بدون هیج دغدغه و نگرانی عطر و ادکلن مدنظر خود را خریداری نمایید.

آیا عطر زدن نماز را باطل میکند؟

خیر! – عطر و ادکلن نه تنها نماز را باطل نمیکند و مشکلی برای نمازگزار ایجاد نمی کند، بلکه باعث افزایش ثواب نماز و بالارفتن ارج و قرب می شود! در بسیاری از احادیث و سخنان بزرگان اسلام، جایگاه بالای عطر و ادکلن سفارش شده است که برای اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

چه روایحی برای عطر نماز توصیه شده است؟

استفاده از روایحی همچون گل یاس، بنفشه، زعفران و از همه مهم‌تر رایحه مشک برای استفاده در نماز توصیه شده است که در برخی از عطرها وجود دارند. شما می توانید نام این عطرها و توضیحات مختصری از هر کدام در در این مقاله به طور کامل مشاهده نمایید.

4.3/5 - (6 امتیاز)

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.