چرا ساخت بهترین عطرها در فرانسه انجام می‌گیرد؟

جعفری 1401/04/15
ساخت بهترین عطرها در فرانسه مهد هنر و موسیقی و فیلم سازی

هر فردی که علاقه به استفاده از عطر ادکلن داشته باشد. حتما متوجه این موضوع شده است که بیشتر عطر ادکلن‌ها در کشور فرانسه تولید می‌شوند. از همین رو قطعا مشتاق فهمیدن دلیل محبوبیت بیشتر عطر فرانسه نسبت به عطرهای دیگر خواهد بود. مطمئنا با خواندن مطالب این مقاله در رابطه با دلایل ساخت بهترین عطرها در فرانسه شگفت‌زده خواهید شد.


چرا بهترین عطرهای دنیا در فرانسه ساخته می‌شوند؟

فرانسه به خاطر مناظر باشکوه، غذاهای لذیذ، هنر و سبک زندگی مجلل خود شناخته شده است. کشور فرانسه را با پایتخت پاریس که مهد هنر، مد، ادبیات، فیلم سازی و موسیقی زنده است، می‌شناسند. زمانی که صحبت از هنر ساخت عطر به میان می آید، فرانسه رتبه اول را به خود اختصاص می دهد.

 

فرانسه اولین کشور تولید کننده عطر ادکلن در جهان

فرانسه اولین کشوری نیست که عطر را اختراع کرده است. در واقع، عطرها توسط یونانیان و رومیان باستان به دنیا معرفی شدند. در ابتدا هنر عطرسازی توسط تمدن غرب در بین النهرین آغاز شد. ساخت بهترین عطرها در فرانسه باعث کسب بالاترین رتبه فروش بین المللی عطر در جهان شده است. عطرها و لوازم آرایشی فرانسوی مشهورترین و معتبرترین برندهای موجود در دنیا هستند. در واقع نام چندین برند معروف در صنعت عطر ادکلن از فرانسه آمده است. همانند کریستین دیور، استی لودر و شنل.


اهمیت استفاده از عطر در فرانسه

بیشتر مردمی که در فرانسه زندگی نمی‌کنند. بر این باور هستند که کشور فرانسه جز محبوب‌ترین و رویایی‌ترین کشورهای جهانی است. به دلیل ساخت بهترین عطرها در فرانسه، علاوه بر اینکه فرانسه در لیست اولین کشورهای موفق در صنعت عطر ادکلن قرار گرفته است. بلکه شروع فعالیت بسیاری از برندهای لوکس و گران قیمت آرایشی بهداشتی نیز از فرانسه بوده است.

اما نکته جالب ماجرا در همین باور غلط هست. زیرا تاریخ نشان میدهد که فرانسوی ها جز کثیف‌ترین جوامع بشری در دنیا بوده‌اند. دلیل ساخت بهترین عطرهای غلیظ با پخش بوی زیاد در فرانسه هم در اصل برای پوشاندن بوی بد بدن آنها بوده است.

آنها با توجه به ترسی که از آب داشتند. استحمام و تمیزی را عامل بیماری می‌دانستند. طبق شواهد موجود در قرن هجدهم حتی اعراب جاهلیت پیش از اسلام هم تمیزتر از فرانسوی‌ها بودند.

امروزه هم با وجود پیشرفت زندگی اجتماعی از هر نظر، باز هم در برخی مناطق فرانسه نظافت رعایت نمی‌شود. با اینکه نظافت در بیشتر کشورهای گردشگری همچون فرانسه جزء مهم‌ترین عناصر جذب گردشگر قرار دارد.


ساخت بهترین عطرها در فرانسه از کجا شروع شد؟

اگرچه فرانسه جز اولین کشورهای تولید عطر ادکلن در جهان نبود. اما به دلیل وجود مزارع گسترده از بهترین و گرانبهاترین مواد، کیفیت عطرهای تولید شده در فرانسه بسیار بالا است. همین امر موجب شده که ساخت بهترین عطرها در فرانسه انجام شود. همچنین باعث شده فرانسه جز مهم‌ترین کشورها در صنعت عطر ادکلن شود.

ورود کاترین دو مدیچی به فرانسه از زادگاهش ایتالیا پس از ازدواج با هانری دوم در سال 1533 را می‌توان آغازی برای عطرسازی فرانسوی دانست. کاترین با  ساخت دستکش‌های معطر، مدی را آغاز کرد که با سلطنت لویی پانزدهم در قرن هجدهم رشد کرد.

اولین عطرها در کشور فرانسه در شهر گراس ساخته شد. این شهر به لطف دشت‌ها و مزارع پرگلی که قرنها در آنجا رشد می‌کند. عنوان پایتخت عطر جهان را به دست آورده است.


مزایای استفاده از عطر

عطرها علاوه بر اینکه به خوشبو شدن بدن افراد کمک می‌کند. سبب به یادموندنی تر شدن افراد در یادها نیز می‌شود. استفاده از عطرها مزایای بسیار دیگری هم دارد که به بررسی مهم‌ترین آنها می‌پردازیم. برای ساخت بهترین عطرها در فرانسه هم این مزایا درنظر گرفته می‌شوند.

مزایای استفاده از عطر ادکلن به صورت روزانه

  • ایجاد حس جذابیت با زدن عطر

بسیاری از افراد برای اینکه تصویر ماندگاری از خود در ذهن اطرافیان خود در هنگام ورود و خروج از یک مکانی به یادگار بگذارند. از عطرهای فرانسوی خوشبو که دارای خاصیت جذابیت هستند، استفاده می‌کنند. فرانسه از بهترین و بی رقیب‌ترین کشورها در ساخت عطرهای جذاب و منحصربه‌فرد به حساب می‌آید. این کشور با در اختیار داشتن 30 درصد از بازار جهانی در صنعت عطر ادکلن پیشتاز است.

استفاده از یک عطر انحصاری موجب به وجود آمدن خاطراتی خاص از شما، در ذهن اطرافیانتان می‌گردد. علاوه بر آن عطرها موجب ایجاد حس شادی و نشاط نیز می‌شوند. در ساخت بهترین عطرها در فرانسه کیفیت و انتقال حس جذابیت از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • تقویت قوای جنسی

با توجه به تحقیقات انجام شده برخی پزشکان عطرهایی را برای تقویت قوای جنسی افراد تجویز می‌کنند. دلیل گفته شده که بعضی از عطرها تنها به همین منظور به تولید می‌رسند. در ساخت بهترین عطرها در فرانسه یکی از اصلی‌ترین فاکتورها تقویت روحیه و ایجاد حس آرامش در افراد است. عطرها با توجه به انواع شخصت و خلق خوی افراد تولید شوند . از همین رو هنگام خرید عطر باید متناسب با خلق خوی خود و محیط اطرافمان آن را انتخاب کنیم.

  • دفع انرژی های منفی، ساخت بهترین عطرها در فرانسه

رایحه عطرها به واسطه ترکیباتی که از عناصر موجود در طبیعت الهام گرفته‌اند. موجب دفع انرژی منفی و جذب انرژی مثبت می‌شوند. استفاده از عطری مناسب با شخصیت هر فرد سبب کاهش استرس می‌گردد. زمانی که قصد شرکت در یک قرار کاری، سخنرانی و کنفراس را دارید. اسپری عطر مورد علاقه شما تمام حس‌های منفی را از شما دور می‌کند. در ساخت بهترین عطرها در فرانسه به طرز ماهرانه‌ای از نت‌های گلی، تازه، تند، شیرین و آرامش دهنده استفاده می‌شود. که فقط فرانسوی‌ها قادر به انجام این عمل هستند.

  • رفع مشکل بی خوابی (آروماتراپی)

یکی دیگر از خواص بی نظیر استفاده از عطر ادکلن‌ها افزایش حس آرامش برای درمان بی خوابی و سردرد است. عناصر موجود در برخی از عطرها شامل گیاهان آرامش‌بخش هستند. این عناصر باعث کاهش مشکلات آروماتراپی در افراد می‌گردد. به همین دلیل میتوان گفت عطرها علاوه بر خاصیت آراستگی که به فرد میدهد خاصیت درمانی نیز دارند.


نحوه انتخاب یک عطر مناسب

فاکتورهای زیادی لازمه انتخاب یک عطر مناسب برای یک فرد هستند. اینک به بررسی برخی از فاکتورهای مهم در نحوه انتخاب بهترین عطرهای فرانسوی می‌پردازیم:

نحوه انتخاب یک عطر برای خود و هدیه

قیمت عطرها

انتخاب عطر هرکس باید متناسب با بودجه‌ای که دارد باشد. عطرهای فرانسوی کالاهایی لوکس و گران قیمت به حساب می‌آیند. مواد کمیاب تشکیل دهنده اصلی‌ترین چیزی است که قیمت عطر را بالا می برد. برخی از آنها حاوی گلبرگ های کمیاب یا اسانس ریشه‌های غیر معمول هستند. همانند گل یاس که فقط یک ماه در سال می‌روید. ولی در ساخت بهترین عطرها در فرانسه از این ترکیب استفاده می‌شود. به همین دلیل ارزش استفاده از آن زیاد است.

غلظت ساخت بهترین عطرها در فرانسه

عطر ادکلن‌ها دارای غلظت‌های متفاوتی هستند. افراد می‌توانند نسبت به انتظار خود از عطرشان هر نوع غلظتی را انتخاب کنند. یکی از دلایل ساخت بهترین عطرها در فرانسه تولید آنها در چندین غلظت متفاوت است.

از نظر برخی از افراد ماندگاری بالای عطر اهمیت بیشتری دارد. غلظت ادوپرفیوم که شامل درصد اسانس بیشتری هست مناسب اینگونه افراد است. معمولا عطرهای زنانه در این دسته قرار می‌گیرند. برخلاف زنان، مردان خواستار پخش بوی زیاد عطرها هستند. عطرهایی با غلظت ادوتویلت با درصد اسانس کمتر در دسته پخش‌بوی بیشتر قرار می‌گیرند.

رایحه عطر ( انواع رایحه)

تولید عطر ادکلن‌ها در خط رایحه‌های متفاوتی صورت می‌گیرد. هیچ رایحه خاصی مختص یک جنسیت خاص نیست. زنان و مردان طبق سلیقه و شخصیتی که دارند. امکان انتخاب هر رایحه‌ای را دارند. انواع رایحه ها عبارتند از : روایح گرم شیرین، مرکبات، میوه‌ای، مشرقی تند تلخ و مدیترانه‌ای. برای ساخت بهترین عطرها در فرانسه از تمام عناصر موجود در طبیغت استفاده می‌شود. همچنین ساخت عطرهای  گوناگون در فرانسه موجب شده که گروه عطرهای فرانسوی متناسب با هر سلیقه‌ای یک عطر داشته باشد.


سخن آخر

ساخت بهترین عطرها در فرانسه با سطح کیفی زیاد مواد باعث افزایش مرغوبیت این محصولات شده است. از همین فرانسه رو جز اولین کشورها در صنعت عطر ادکلن می‌دانند. فروشگاه درین عطر تمام محصولات برندهای معروف عطر فرانسوی همچون دیور، شنل و کرید را به صورت اورجینال در اختیار مشتریان عزیز خود قرار می‌دهد. درین عطر اولین فروشگاهی است که تمام محصولات خود را با کارت گارانتی مادام العمر عرضه می‌کند. اگر نظری در رابطه با عطرهای فرانسوی دارید با ما در میان بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.