عطر نیش چیست و چه تفاوتی با عطر دیزاینری دارد؟

پشتیبانی درین عطر 1401/09/09
عطر نیش چیست و چه تفاوتی با عطر دیزاینری دارد؟ - عطر نیش - عطر دیزاینری - درین عطر

دنیای عطر و ادکلن از رمز و رازهای پیچیده‌ای برخوردار است که کمتر کسی با اصطلاحات آن آشنایی دارد. به همین دلیل ممکن است هنگام خرید برای شما سوال پیش بیاید و برای یک خرید بی‌نقص باید با اصطلاحات مختلف در این حوزه آشنایی داشته باشید تا در انتخاب عطر مدنظر خود درست تصمیم بگیرید. عطر نیش (Niche Perfume) و عطر دیزاینری (Perfume Popular or Designer) از پرکاربردترین اصطلاحات هنگام خرید عطر و ادکلن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به نظر شما تفاوت بین ادکلن‌های نیش و دیزاینری چیست و کدام برای خرید مناسب‌تر است؟ در ادامه مقاله قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم و مزیت هر کدام را به شما آشنا کنیم؛ توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با درین عطر همراه باشید.


عطر نیش چیست؟

عطر نیش چیست - ادکلن نیش - Niche Perfume - درین عطر

همانطور که می دانید عطرها در رایحه و سایزهای مختلف متناسب با هر سلیقه‌ای در بازار وجود دارند. اما در میان عطرهایی که در بازار موجود است بسیار خاص هستند و توسط افراد عطرسازان حرفه ای ساخته خواهند شد. عطرهایی که ممکن است در هر عطر فروشی پیدا نشود که به این نوع عطرها اصطلاحا عطر نیش گفته می‌شود. قیمت ادکلن نیش اغلب بالا هستند و در فروشگاه های خرده‌فروش وجود ندارد. نمونه عطرهای ساخته شده عطر نیش زنانه می‌توان به آرماف نیش بلک اونیکس، ادکلن آرماف نیش پرپل آمتیست اشاره کرد.

در گذشته مصرف کنندگان این نوع عطرها، عموما خانواده‌های سلطنتی و اشرافی بودند که اما امروزه خیلی از افراد مشهور و چهره در جهان و همچنین کلکسیونرها این عطرهای نیش را خریداری نموده و از آن استفاده می کنند.

تعبیر خواب عطر چیست؟


عطر دیزاینری چیست؟

عطر دیزاینری چیست - عطر نیش - ادکلن دیزاینری - عطر ادکلن پاپیولار - Popular or Designe Perfume - درین عطر

عطرهای پاپیولار یا دیزاینری (Popular or Designer Brand)، از آن دسته عطرهایی هستند که توسط برندهای بزرگ و شناخته شده تولید می‌شوند. برند تولید کننده عطرهای دیزاینری، تنها در زمینه ساخت عطر کار نمی‌کند و ممکن است در تولید محصولات دیگری مثل مد و پوشاک فعالیت داشته باشند. بنابراین محصول اصلی این برندها به عطر و ادکلن ختم نمی‌شود. البته ممکن است، در ابتدا برندهای سازنده عطرهای دیزاینری، کار خود را با تولید محصولات عطر آغاز کرده باشند؛ اما هدف‌ اصلی عطرهای دیزاینری، معمولا بازار عمده می‌باشد. به عبارت دیگر می توان گفت برخلاف عطرهای نیش، عطرهای دیزاینری، برای عموم مردم قابل خرید هستند و قیمت آن‌ها در مقایسه با عطر نیش پایین‌تر است.

اکثر این برندها با هزینه تبلیغاتی بسیار زیاد مثل تبلیغ در تلویزیون، محصولات خود را معرفی می‌کنند. قیمت عطر دیزاینری و عامه پسند، طوری تعیین شده است که امکان فروش به‌‌صورت عمده را فرآهم می‌کند. نمونه عطرهای ساخته شده توسط برندهای معتبری مثل برند عطر ورساچه (Versace)، عطر و ادکلن رالف لورن (Ralph Lauren) نام برد. از دیگر مدل های مطرح و شناخته شده که در تولید عطرهای دیزاینری فعالیت می‌کنند، می‌توان به برندهای گوچی (Gucci)، کالوین کلین (Calvin Klein)، آزارو (Azzaro)، دولچه گابانا (Dolce & Gabbana) و … اشاره کرد.

عطر کامرشیال چیست؟

احتمال اینکه در حوزه عطرهای نیش و دیزاینری با عبارت ادکلن کامرشیال مواجه شوید نیز وجود دارد. عطر کامرشیال یا کامرشال (commercial perfume) در واقع همان عطرهای دیزاینری هستند اما با تولید و فروش انبوه! این موضوع محدود به خرید عطرهای زنانه و مردانه نیست و در هر دو گونه وجود دارد.


مقایسه عطر نیش و دیزاینری

مقایسه عطر نیش و دیزاینری - ادکلن نیش - ادکلن دیزاینری - درین عطر

اکثر عطر و ادکلن های موجود در بازار، عطرهای عامه پسند یا دیزاینری هستند که به صورت گسترده تولید و در بازار عرضه می‌شوند. به‌همین علت اگر به محصولات برندهای مطرح پوشاک، ساعت دقت کرده باشید، عطر های عامه پسند دیزاینری در بین محصولات این برند پیدا خواهید کرد.

یکی از بارزترین تفاوت های عطر نیش با عطر دیزاینری رایحه‌ آن می‌باشد. رایحه عطرهای دیزاینری معمولا رایحه عامه پسند دارند در صورتی که رایحه عطر های نیش دل‌پذیر و خاص می‌باشد. از طرفی دیگر عطرهای دیزاینری با توجه به تولید گسترده آن باعث شده با قیمت به‌صرفه‌تری به همراه داشته باشد.

بنابراین اگر به دنبال عطر خاص با رایحه منحصر به فرد هستید عطرهای نیش بهترین گزینه است. در صورت خاص بودن رایحه عطر برای شما اهمیتی ندارد عطرهای دیزاینری انتخاب ایده‌آلی می تواند برای شما دوستداران به عطر باشد. عطرهای دیزاینری هم به لحاظ قیمت و هم از لحاظ تنوع در طیف گسترده ای تولید می شود و دست شما را هنگام خرید عطر و ادکلن زنانه و مردانه بازتر است.


خرید عطر دیزاینری چه مزایایی دارد؟

اگر تا به حال رابطه خوبی با دنیای عطر و ادکلن نداشتید، عطرهای دیزاینری می‌تواند یکی از عطرهای فوق‌العاده برای ورود به دنیا عطر باشد. اصالت و رایحه دل‌پذیر عطرهای دیزاینری اورجینال در کنار قیمت مناسب آن، انتخاب ایده‌آلی برای خرید هستند. جالب است بدانید که عطرهای دیزاینری توسط همان افرادی طراحی می‌شوند که عطرهای نیش را می‌سازند. البته با توجه به بودجه موجود، سازندگان این عطر اثرهای خوش‌بو و به‌یادماندنی خلق می‌کنند.


مزایای خرید عطر نیش چیست؟

عطرهای نیش از خلاقیت بی‌نظیری در طراحی آن‌ها برخوردار است و از آنجایی که سازندگان عطرهای نیش منحصرا در زمینه عطر فعالیت دارند، بنابراین در عطرهای منحصربه‌فرد و با رایحه خاص تولید می‌شود. در نظر داشته باشید که عطرهای نیش نسبت به عطرهای دیزاینری از پیچیدگی کمتری ساخته می شود. در واقع عطرسازان ادکلن نیش بیشتر بر روی یک یا چند نت بودن تمرکز دارند.


خرید عطر و ادکلن نیش و دیزاینری اورجینال را از سایت درین عطر تجربه کنید!

در این مطلب توضیح دادیم عطر نیش چیست و چه تفاوتی با عطر دیزاینری دارد. همچنین مزایای هر کدام از این دو نوع عطر به شما راهنمایی کردیم که کدام عطر می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای خرید باشد. جدا از دیزاینری یا نیش بودن، کیفیت عطرها یکی از ارکان‌های اصل بودن آن‌ها می‌باشد. فروشگاه اینترنتی درین عطر یکی از مراکز خرید انواع عطرهای نیش و دیزاینری اورجینال است که توانسته محصولات باکیفیتی برای شما عزیزان فراهم کند.

اگر قصد خرید عطر و ادکلن نیش و دیزاینری دارید می‌توانید با بررسی جزئیات محصول موردنظر خود با قیمت مناسب سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. علاوه بر این اگر در رابطه با این مطلب سوال و یا ابهامی دارید، در قسمت نظرات با ما مطرح نمایید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود. اگر این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفت به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین عطرهای مردانه جهان را نیز مطالعه فرمایید.

عطر نیش چیست؟

عطر نیش (Niche Perfume) عطرهای خاصی هستند که توسط عطرسازان مشهور و شناخته شده طراحی می شوند و معمولا جز عطرهای سلطنتی و اشرافی دسته بندی می شوند. قیمت ادکلن نیش اغلب بالا هستند و در فروشگاه های خرده‌فروش وجود ندارد.

عطر دیزاینری چیست؟

عطرهای پاپیولار یا دیزاینری (Popular or Designer Brand)، از آن دسته عطرهایی هستند که توسط برندهای بزرگ و شناخته شده تولید می‌شوند. هدف‌ اصلی عطرهای دیزاینری، معمولا بازار عمده می‌باشد. به عبارت دیگر می توان گفت برخلاف عطرهای نیش، عطرهای دیزاینری، برای عموم مردم قابل خرید هستند و قیمت آن‌ها در مقایسه با عطر نیش پایین‌تر است.

4/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.