روش صحیح عطر زدن برای خانم ها و آقایان

پشتیبانی درین عطر 1401/01/30
روش صحیح عطر زدن برای خانم ها و آقایان

جذاب بودن و استفاده از بهترین لباس‌ها و زدن بهترین عطرها نه تنها در خانم‌ها، بلکه در آقایان نیز مهم است. یکی از سوالات عمده‌ای که افراد در زمان خرید عطر دارند این است که «عطر را به کجای بدن باید اسپری کرد؟» امروز قصد داریم به طور کلی به این سوال و دیگر سوالات از این دست بپردازیم و روش صحیح عطر زدن برای خانم ها و آقایان را به شما آموزش دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.


آیا استفاده از عطر و داشتن ظاهر آراسته فقط برای خانم‌ها است؟

متاسفانه برخی از آقایان این باور را دارند که نیازی نیست مردها توجه چندانی به ظاهر و تیپ خود داشته باشند و موضوعاتی از قبیل عطر زدن و به طور کلی پرداختن و ظاهر فقط در خانم‌ها اهمیت دارد! شاید ریشه این موضوع را بتوان در کم حوصلگی آقایان در هنگام آماده شدن و بی رقبتی‌شان برای صرف زمان طولانی برای حاضر شدن، پیش از خروج از منزل دانست. امروزه با توجه به وجود عطر و ادکلن‌ها و سایر موارد آرایشی و بهداشتی مخصوص آقایان، باید گفت که پرداختن و اهمیت دادن به ظاهر نه تنها برای خانم‌ها بلکه برای آقایان نیز نکته بسیار مهمی است.


چه نوع عطری باید بخریم؟

امروزه با توجه به گستردگی و وجود انواع مختلف عطر و ادکلن‌ها در بازار، انتخاب یک عطر با توجه به سلیقه شما ممکن است کمی سخت باشد. اما موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، زمان استفاده نمودن شما از آن عطر است. به عنوان مثال اگر عطر را برای فصول بهار و تابستان می خواهید، بهتر است از عطرهای خنک استفاده نمایید و اگر عطری برای پاییز و زمستان می خواهید، ما به شما عطرهایی با طبع گرم را پیشنهاد می کنیم. همچنین اگر به دنبال عطری برای استفاده‌های روزمره و معمولی هستید که در تمامی فصول قابل استفاده باشند، عطرهای ملایم انتخاب خوبی برای شما خواهند بود. حال برسیم به موضوع اصلی بحث یعنی روش صحیح عطر زدن برای خانم ها و آقایان!


روش صحیح عطر زدن برای خانم ها و آقایان چگونه است؟

روش صحیح عطر زدن برای خانم ها و آقایان - کجای بدن عطر بزنیم؟

اگر به عطر زدن افراد مختلف دقت کرده باشید، عده‌ای عطر را مستقیما بر روی پست بدن، برخی با فاصله زیاد و برخی با فاصله کم، عده‌ای بر روی لباس و حتی عده‌ای به موهای خود عطر می زنند! به نظر شما کدام یک از این روش‌ها صحیح است؟!

در پاسخ باید گفت که برای عطر زدن باید آن را در فاصله حدود 5 سانتی متری خود قرار دهید؛ اگر دورتر باشد، ممکن است بسیاری از قطرات اسپری شده عطر هدر رود به شما نرسد و اگر نزدیک تر بگیرید ممکن است خطرناک باشد. در مورد مدل عطر زدن اما با توجه به ویژگی‌های متفاوت بدن افراد، این نقاط ممکن است متفاوت باشند. به طور کلی تجربه ثابت کرده است که بهترین مکان برای عطر زدن، نواحی گرم و همچنین نواحی نبض‌دار هستند؛ نواحی همچون گردن، مچ، آرنج داخلی، سینه، شانه، ساعد و … . البته این نکته را نیز در نظر داشتن باشید که اگر می خواهید عطر را مستقیما بر روی پست بدنتان اسپری نمایید، حتما بر روی قسمت‌های تمیز بزنید. ممکن است ترکیب نت‌های عطر با پوست چرب شما هنگامی که عرق کرده‌اید منجر به واکنش شیمیایی و خلق یک بوی نامطبوع شود. همه نکات گفته شده برای افرادی است که به عطرها آلرژی و حساسیت ندارند و مشکلی برایشان پیش نمی آید.

آیا استفاده از عطر و ادکلن ممکن است مضر باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت برای افراد عادی که از عطرهای اورجینال استفاده می کنند، خیر؛ اما افرادی که از ادکلن‌های تقلبی و بی کیفیت است می کنند امکان دارد که مواد شیمیایی و غیر بهداشتی که در آن عطر به کار رفته به پوست آنها آسیب بزند و یا دچار سردرد و حساسیت شوند.

افرادی هم که به طور کلی به عطر و ادکلن‌ها حساسیت و آلرژی شدید دارند، باید از رایحه عطرها دور باشند چون ممکن است دچار حساسیت شده و برایشان خطرناک باشد.

روش صحیح ادکلن زدن برای افرادی که حساسیت دارند؟ روش صحیح عطر زدن برای خانم ها و آقایان

برخی افراد پس از اسپری کردن عطرها بر روی پوست بدن دچار حساسیت می شوند. این حساسیت ممکن است خود را در قالب سوزش و خارش پوست بدن و یا حس سرماخوردگی نشان دهد. نخستین نکته‌ای که این افراد باید به آن توجه داشته، استفاده از عطر و ادکلن‌های اورجینال است. امروزه خرید عطر و ادکلن اورجینال ممکن است کمی سخت و پرهزینه باشد پس لازم است که حتما در انتخاب خود دقت نمایید.

نکته دومی که به افرادی که به عطرها آلرژی دارند توصیه می‌شود، استفاده از عطرهای ملایم و در غلظت‌های پایین همچون ادوتویلت‌هاست. این افراد می‌تواند عطر خود را در قسمت پایینی لباس اسپری نمایند تا خیلی در مرکز حس بویایی شما قرار نگیرد و آن را تحریک نکند. (البته حتما از اینکه لکه عطر بر روی لباس باقی نمی ماند مطمئن شوید و سپس اقدام به این کار نمایید.)

نکته سوم مختص کسانی است که پس از استشمام بوی عطر دچار سردرد و میگرن‌‎های شدید می‌شوند. به این افراد توصیه می‌شود یا کلا عطر نزنند و یا از روایح آرامش‌بخش همچون اسطوخودوس استفاده نمایند. اگر هم در معرض بوی عطری قرار گرفته و دچار سردرد شدند، باید استشمام بوی قهوه می توانند، مجاری تنفسی خود را پاکسازی کنند.


روش‌هایی برای ماندگاری بیشتر عطر!

روش‌هایی برای ماندگاری بیشتر عطر! - روش صحیح عطر زدن برای خانم ها و آقایان

یکی از روش‌های که معمولا اکثر بانوان از آن برای بالا بردن دوام عطر استفاده می کنند، زدن عطر بر روی موها است. اگر قصد دارید ماندگاری عطر خود را بیشتر کنید، به شما پیشنهاد می کنید عطر خود را بر روی برس یا شانه موی خود اسپری نمایید و سپس با آن موهای خود را شانه نمایید.

یک باور غلط وجود دارد که عده‌ای فکر می کنند اگر شیشه عطر خود را تکان دهند و سپس عطر را اسپری نمایند، ماندگاری آن بیشتر می شود، اما نه تنها تاثیری بر روی ماندگاری ندارد، بلکه ممکن است نت‌های رایحه عطر شما را به هم زده و بوی مورد انتظار شما از آن عطر را نگیرد.

عطر خود را تنها در یک نقطه اسپری نکنید و در چند ناحیه مختلفی که در بالا اشاره شد، بزنید. با این کار پخش بو و ماندگاری عطر شما تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت.


سخن پایانی

امیدواریم تا به اینجا اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید و با روش صحیح عطر زدن برای خانم ها و آقایان به طور کامل آشنا شده باشید. اگر شما هم در این زمینه صحبتی دارید و یا سوالی در ذهن‌تان شکل گرفته، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله نکاتی که باید از نت های عطر بدانید را نیز مطالعه نمایید.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.