تفاوت عطر و اسانس چیست؟

پشتیبانی درین عطر 1401/03/17
تفاوت عطر و اسانس چیست؟

یکی از سوالات متداولی که بسیاری از مشتریان می پرسند این است که تفاوت عطر و اسانس چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟ امروز قصد داریم به طور کامل و مفصل در این مورد صحبت کنیم، به گونه‌ای که در پایان شما به راحتی تفاوت آن‌ها را درک کرده باشید؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.


تفاوت عطر با اسانس چیست؟

اصولا واژه اسانس به روغن‌های معطر گفته می شود که از گیاهان و چوب‌های موجود در طبیعت ساخته می شوند. اما عطرها شامل یک یا چند روغن معطر و سایر مواد شیمیایی که عموما در عطرها به کار می رود، هستند. به عنوان مثال ممکن است یک عطر از چندین اسانس گلی و چوبی ساخته شده باشد.

رابطه میزان ماندگاری عطر و اسانس

تفاوت عطر و اسانس چیست؟ - رابطه میزان ماندگاری عطر و اسانس

 

جالب است بدانید که میزان اسانس به کار رفته در عطرها با میزان ماندگاری آن‌ها رابطه مستقیم دارد. یعنی هر چه اسانس بیشتری استفاده شود، بر روی میزان ماندگاری هم تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که عطرها با توجه به اسانس به کار رفته در آن‌ها عموما به 5 دسته کلی تقسیم می شوند.

1) غلظت پرفیوم (Parfum)

عطرهای با غلظت پرفیوم دارای بیشترین حد اسانس به کار رفته در بین عطرها هستند. میزان اسانس به کار رفته در این عطرها چیزی در حدود 20 تا 40 درصد است و با توجه به کیفیت عطر ماندگاری آن‌ها تا 24 ساعت و حتی بیشتر نیز می‌تواند باشد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که برای برخی از افراد استفاده از این عطر آزار دهنده‌ است و دلیل این موضوع غلظت زیاد و سنگین این عطرهاست. علاوه بر این با توجه به اسانس بیشتری که در عطرهای با غلظت Parfum به کار رفته است، این عطرها قیمت بیشتری نسبت به سایر عطرهای دارند.

2) غلظت ادوپرفیوم (Eau de Parfum)

دسته دوم عطرها، عطرهایی با غلظت ادوپرفیوم هستند. در این عطر‌ها چیزی حدود 15 تا 20 درصد اسانس دارند. عطرهای با غلظت ادوپرفیوم برای آقایان انتخاب مناسب‌تری هستند. این عطرها علاوه بر این که ماندگاری بالایی دارند، از پخش بو نسبتا خوبی برخوردار هستند و به همین دلیل انتخاب خوبی برای افرادی است که اهمیت زیادی به ماندگاری می دهند.

3) غلظت ادوتویلت (Eau de Toilette)

غلظت ادوتویلت را می توان مرز بین غلظت کم و زیاد دانست. این عطرها علاوه بر پخش بوی بالایی که دارند، ماندگاری‌شان در حد قابل قبولی است. اسانس به کار رفته در این دسته از عطرها چیزی در حدود 5 تا 15 درصد است. اگر جز افرادی هستید که پخش بوی عطر ملاک بالاتری برای شما محسوب می‌شود، عطرهایی با غلظت ادوتویلت بهترین انتخاب برای شما هستند.

4) غلظت ادوکلن (Eau de Cologne)

ادوکلن یا همان ادکلن عطرهایی هستند که میزان اسانس به کار رفته در آن‌ها بین 3 تا 5 درصد است. این عطرها معمولا به دلیل قیمت مناسبی که دارند مورد توجه قرار می گیرند. پخش بوی این عطرها نیز در حد قابل قبولی است. در کل می توان گفت این دسته از عطرها بیشتر مناسب استفاده‌های روزمره هستند و به درد مهمانی‌ها و مجالس مهم نمی خورند.

5) غلظت ادوفرش (Eau de Fraiche)

این دسته از عطرها که اسانس به کار رفته در آن‌ها زیر 3 درصد است، بیشتر به عنوان خوشبو کننده هوا استفاده می شوند. همچنین ادو فرش‌ها به عنوان افترشیو نیز کاربرد دارند.


انتخاب بانوان و آقایان کدام نوع عطرهاست؟

در یک نظرسنجی مشخص شد که اکثر آقایان به عطرهای غلیظ و سنگین و اکثر بانوان به عطرهای سبک و ملایم علاقه بیشتری دارند. به همین دلیل استفاده از غلظت ادوپرفیوم به آقایان و استفاده از غلظت ادوتویلت به بانوان پیشنهاد می‌شود. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که برخی از آقایان پس از استفاده از روایح سنگین دچار سر گیجه می شوند که به آن‌ها نیز استفاده از غلظت ادوتویت پیشنهاد می شود.


آیا می توان اسانس به کار رفته در عطرها را تقویت کرد؟

با توجه به کیفیت بالایی که عطرهای برندهای مشهور دارند و برای ساخت آن‌ها ماه‌ها زمان گذشته شده است تا به این فرمول رسیده اند، این کار توصیه نمی شود. اما برای برخی از عطرها و تستر ادکلن که ماندگاری دلخواه شما را ندارند، می توانید با تقویت اسانس به کار رفته در عطر، ماندگاری آن را بالا ببرید.


ساخت عطر به وسیله اسانس!

ساخت عطر به وسیله اسانس! - تفاوت عطر و اسانس چیست؟

اگر نمی خواهید برای خرید عطر هزینه‌های میلیونی صرف کنید، می توانید اسانس عطر مورد علاقه خود را تهیه نموده و با ترکیب کردن آن با فیکساتور و الکل یک عطر دست‌ساز بسازید. البته باید این را در نظر داشته باشید که هرگز کیفیت این عطر همانند عطر برند اورجینال نخواهد شد. همچنین برای افرادی که به برخی از روایح حساسیت دارند، این کار پیشنهاد نمی شود.

آیا اسانس‌ها حساسیت زا هستند؟

یکی از تفاوت عطر با اسانس در این است که اکثر اسانس‌ها حساسیت زا هستند و به خصوص برای افرادی که قبلا سابقه آلرژی را داشته‌اند، گزینه مناسبی نیست. معمولا اسانس‌ها به نسبت عطرها بسیار ارزان قیمت‌


تقویت و ساخت عطر با اسانس در درین عطر

درین عطر در وهله اول به شما پیشنهاد می کند که تا حد امکان به سراغ خرید عطرهای اورجینال و درجه یک بروید اما اگر توان این کار را ندارید و یا نمی‌خواهید این کار را انجام دهید، درین عطر می تواند با ترکیب اسانس و تستر‌های موجود در بازار این کار را برای شما انجام دهد. البته این موضوع برای همه عطرها جامعیت ندارد و تنها برخی از عطرها این قابلیت را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن مجموعه درین عطر تماس گرفته و شرایط را جویا شوید. (22868978 – 021). مطالعه مقاله از کدام گل‌ها در عطر سازی بیشتر استفاده می شود؟ را نیز به شما توصیه می‌کنیم.

تفاوت عطر و اسانس چیست؟
تفاوت عطر با اسانس چیست؟

واژه اسانس به روغن‌های معطر گفته می شود که از گیاهان و چوب‌های موجود در طبیعت ساخته می شوند. اما عطرها شامل یک یا چند روغن معطر و سایر مواد شیمیایی که عموما در عطرها به کار می رود، هستند.

آیا اسانس ماندگاری بیشتری از عطر دارد؟

هر چه اسانس به کار رفته شده در یک عطر بیشتر باشد به همان نسبت ماندگاری آن نیز بیشتر است و آن عطر دارای غلظت بیشتری هست.

4/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.