تفاوت باکارات رژ قرمز و سفید چیست؟

پشتیبانی درین عطر 1400/10/06
تفاوت باکارات رژ قرمز و سفید - مقایسه عطر ادوپرفیوم باکارات رژ 540 و باکارات رژ 540 اکستریت - نظرات در مورد عطرهای باکارات رژ - درین عطر

.اگر اخبار مربوط به دنیای عطر و ادکلن را دنبال می کنید، حتما تا به حال نام عطرساز مشهور فرانسوی یعنی فرانسیس کورکجیان (Francis Kurkdjian) را شنیده اید. امروز قصد داریم در مورد دو عطر مشهور ساخته شده توسط کورکجیان یعنی باکارات رژ قرمز و سفید بپردازیم و تفاوت باکارات رژ قرمز و سفید را با هم بررسی کنیم و ببینیم که هر یک از این عطرها مناسب چه افرادی است، پس حتما تا پایان با ما همراه باشید.


فرانسیس کورکجیان، از فرار به دلیل نسل کشی تا کسب جایزه طراحی بهترین عطر سال!

فرانسیس کورکجیان - تفاوت باکارات رژ قرمز و سفید

فرانسیس کورکجان متولد 14 مِی 1969 در شهر پاریس است. خانواده او از ارمنی های ساکن امپراطوری عثمانی بودند که به دلیل نسل کشی ارمنی ها در آن سال ها به شهر حلب در شمال کشور سوریه گریختند. او در نوجوانی به موسیقی و رقص باله علاقه مند شد و در سال 1983 در رقابت های رقص مدرسه اپرا در پاریس شرکت کرد اما چندان موفق نبود.

سرانجام در سال 1985 یعنی در 16 سالگی تصمیم گرفت. به دنبال علاقه خود برود و اهدافش را در زمینه عطرسازی ادامه بدهد. برای این منظور او در سال 1990 تحصیلات خود را در مدرسه عطرسازی ISIPCA که یکی از مشهورترین مدارس عطرسازی در فرانسه می باشد. ادامه داد و سه سال بعد فارغ التحصیل شد. او هم اکنون جز سرشناس ترین عطرسازان جهان می باشد. و با برندهای زیادی کار کرده است و بارها جوایز مختلفی برای طراحی های خود کسب نموده است.


تاسیس کمپانی انحصاری فرانسیس کورکجان

فرانسیس کورکجان در ابتدا از برندهای کمتر شناخته شده کار خود را آغاز کرد. و تا به امروز با بیش از 48 برند همکاری داشته و بالغ بر 224 عطر و رایحه مختلف طراحی و فرمولاسیون نموده است. از معروف ترین برند هایی که فرانسیس کورکجان با آن ها همکاری داشته می توان به کمپانی Burberry، Davidoff، Dior، Elie Saab، Giorgio Armani، Guerlain، Jean Paul Gaultier، Jesus Del Pozo، Joop!، Lancome، Lanvin، Narciso Rodriguez، Nina Ricci، Salvatore Ferragamo، Versace و Yves Rocher اشاره کرد.

فرانسیس کورکجان در سال 2009 و بعد از رسیدن به پختگی کامل در تصمیمی هوشمندانه کمپانی با خود یعنی Maison Francis Kurkdjian تاسیس نمود. کمپانی میسون فرانسیس کورکجان تا به الان چیزی در حدود 53 عطر تولید نموده است. که همه این عطرها زیر نظر و به طور مستقیم توسط کورکجان طراحی شده است. اما دو عطر این کمپانی یعنی باکارات رژ 540 و باکارات رژ 540 اکستریت د پارفوم از بقیه عطرهایش شهرت بیشتری دارد. که در ادامه قصد داریم بیشتر در مورد این دو عطر صحبت کنیم و ببینیم تفاوت باکارات رژ قرمز و سفید در چیست؟


ادکلن باکارات رژ 540، عطری بسیار جذاب که هوش و حواس را از سرتان می پراند!

ادکلن باکارات رژ 540 - تفاوت باکارات رژ قرمز و سفید

عطر باکارات رژ 540 در سال 2015 میلادی توسط میسیون فرانسیس کورکجان طراحی شد. یکی از خصوصیات های قابل توجه این عطر خاصیت یونیسکس بودن است، به این معنی که هم آقایان و هم بانوان و بدون هیچ محدودیتی می توانید از آن استفاده نمایید. عطر باکاروت رژ 540 به دلیل بطری شفاف و مایع درون عطر که تقریبا بی رنگ است به باکارات رژ سفید نیز شهرت دارد. فرانسیس کورکجان در مورد طراحی عطر Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540 گفته است:

در طراحی این عطر تمایل به خلق رایحه‌ای با ساختار بسیار غلیظ و متراکم داشته‌ام. باکارات رژ ۵۴۰ با کیمیاگری تمام به حواس های ما جان و روح می بخشد.

نت های تشکیل دهنده عطر باکارات رژ 540 عبارتند از:

  • نت‌های اولیه: زعفران و گل یاسمن
  • نت‌های میانی: چوب کهربا و عنبر
  • نت‌های پایانی: سدر و صمغ کاج

عطر باکارات رژ 540 اکستریت د پارفوم، عطری برای افراد خاص پسند!

عطر باکارات رژ 540 اکستریت د پارفوم - تفاوت باکارات رژ قرمز و سفید

دو سال بعد از اسقبال بسیار خوبی که از عطر مردانه – زنانه باکارات رژ 540 به عمل آمد، در سال 2017 نسخه دیگری از این عطر با نام باکارات رژ 540 اکستریت د پارفیوم به بازار آمد. این نسخه همانند عطر قبلی یونیسکس بوده و هم آقایان و هم بانوان می توانند از آن استفاده نمایند. بطری عطر Baccarat Rouge 540 Extrait de Parfum به رنگ قرمز می باشد. و ازین رو خیلی از افراد این عطر را به عطر باکارات رژ قرمز نیز می شناسند.

نت های تشکیل دهنده عطر باکارات رژ 540 قرمز عبارتند از:

  • نت های اولیه: زعفران و بادام
  • نت های میانی: سدر و گل یاسمن مصری
  • نت های پایانی: نت چوبی، عنبر و مشک

مقایسه باکارات رژ قرمز و سفید!

حال می رسیم به سوال اصلی که در ابتدای این مطلب بیان شد. قصد داریم دو عطر باکارات رژ سفید را با هم مقایسه کنیم و ببینیم چه تفاوت ها و شباهت هایی با یکدیگر دارند.

طراح

هر دو عطر باکارات رژ سفید و قرمز توسط موسس برند Maison Francis Kurkdjian، یعنی فرانسیس کورکجان طراحی شده است.

حجم

حجم عطر باکارات 540 و باکارات 540 اکستریت د پرفیوم - تفاوت باکارات رژ قرمز و سفید

حجم هر دو عطر یکسان است و هر دو در حجم های 70 و 200 میلی لیتر تولید و عرضه شده اند.

ویژگی ظاهری‎

ویژگی ظاهری عطر باکارات رژ 540 و باکارات رژ 540 اکستریت د پرفیوم - تفاوت باکارات رژ قرمز و سفید

در نام هر دو عطر عدد 540 دیده می شود. جالب است بدانید که این عدد به دمای ساخت بطری کریستالی باکارات اشاره دارد که در دمای 540 درجه سیلسیوس ساخته شده است.

بطری هر دو عطر از لحاظ ابعاد و اندازه در یک شکل ساخته شده است. با این تفاوت که بطری عطر باکارات رژ 540 همانطور که تقریبا از نامش پیداست شفاف و بی رنگ می باشد.و مایع درون عطر کاملا قابل رویت می باشد، اما بطری عطر باکارات رژ 540 اکستریت د پارفیوم، به رنگ قرمز است. مشخصات عطر باکارات رژ سفید در مرکز بطری ادکلن در داخل یک کادر قرمز رنگ، به رنگ طلایی نوشته شده است. در حالی که مشخصات عطر باکارات رژ قرمز در داخل یک کادر طلایی رنگ، به رنگ قرمز نوشته شده است.

رایحه

از لحاظ رایحه نیز هر دو عطر باکارات رژ 540 سفید و قرمز، تقریبا رایحه مشابه دارند. اما در یکسری نت ها تفاوت دارند. به عنوان مثال در عطر Baccarat Rouge 540، در نت اولیه زعفران و گل یاسمن به مشام‌تان می رسد. در حالی که در عطر Baccarat Rouge 540 Extrait de Parfum، در نت اولیه رایحه زعفران و بادام تلخ به شما خواهد رسید. نت میانی نیز در عطر باکارات سفید، شامل چوب کهربا و عنبر می باشد. در حالی که در عطر باکارات قرمز رایحه گل یاسمن مصری و چوب سدر به مشام‌تان خواهد رسید. نت های پایانی در ادکلن باکارات سفید عبارتند از چوب سدر و صمغ کاج در حالی که در ادکلن باکارات قرمز، نت های پایانی عبارتند از کهربا، نت های چوبی و مشک.

طبق شنیده‌ها رایحه باکارات رژ قرمز کمی سنگین‌تر از باکارات رژ سفید است و به همین دلیل ماندگاری آن نیز کمی بیشتر است. البته با توجه به ماندگاری بالای هر دو نسخه که بالای 12 ساعت است، شما نگرانی از بابت ماندگاری و پخش بو در هیچکدام از نسخه های باکارات رژ نخواهید داشت. علاوه بر این شما پس از اسپری باکارات رژ 540 اکستریت حس کرمی بودن را روی پوست‌تان احساس خواهید نمود.

ماندگاری و پخش بو

غلظت عطر باکارات رژ 540 در مقایسه با باکارات رژ 540 اکستریت د پرفیوم پایین تر است. به همین دلیل ماندگاری و پخش بوی عطر باکارات سفید کمی پایین تر از باکارات رژ قرمز است. اگر به رایحه‌های سنگین و غلیظ علاقه ندارید، پیشنهاد ما به شما خرید عطر باکارات رژ سفیذ است. اما اگر به دنبال عطری قوی و با ماندگاری بسیار بالا هستید، خرید عطر باکارات رژ قرمز گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

قیمت

قیمت عطر باکارات رژ قرمز در مقایسه با قیمت ادکلن باکارات رژ سفید، گران‌تر بوده و حدود 80 یورو بالاتر است. پس بنابراین اگر به دنبال عطری با قیمت پایین‌تر هستید، خرید ادکلن باکارات رژ سفید انتخاب منطقی‌تری برای شما خواهد بود. البته کسی که می خواهد همچنین عطری را بخرد نباید به قیمت آن فکر کند!


سخن پایانی

تفاوت باکارات رژ قرمز و سفید

ممنون ازینکه تا اینجا با ما همراه بودید. در این مطلب سعی شد دو عطر باکارات رژ 540 و باکارات رژ 540 اکستریت پرفیوم با هم مقایسه و فرق باکارات رژ قرمز و سفید به طور کامل بررسی شود. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قبلا از ادوپرفیوم باکارت رژ 540 (باکارات رژ سفید) استفاده کرده اید و حال به دنبال یک عطر بهتر برای خود هستید، به سراغ باکارات رژ 540 اکستریت (باکارات رژ قرمز) بروید، در غیر این صورت شاید تفاوت زیادی برای شما نداشته باشد که به سراغ کدام عطر بروید. شما می توانید هر دو نسخه عطر باکارات رژ سفید و قرمز را به همراه کارت گارانتی مادام العمر اصالت از درین عطر خریداری نمایید.

امیدواریم این مطلب مورد پسندتان قرار گرفته باشد. ممنون میشیم اگه تجربه استفاده از این عطرها رو داشتید نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بزارید. همچنین در قسمت نظرات، می‌توانید سوالات و ابهامات خودتان را بنویسید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود.

عطر باکارات رژ قرمز و سفید مردانه است یا زنانه؟

بسیاری از عطرهای برند میسیون کورکجان بدون محدودیت یا به اصطلاح یونیسکس هستند و به همین دلیل هم آقایان و هم بانوان می توانند از آن استفاده نمایند. این نوع عطرها برای زوج هایی که تمایل دارند عطر خود را با همسرشان ست نمایند، انتخاب خوبی است.

تفاوت باکارات رژ قرمز و سفید چیست؟

عطر باکارات رژ 540 اکستریت د پارفیوم یا همان باکارات رژ قرمز در مقایسه با ادوپرفیوم باکارات رژ 540 یا همان باکارات رژ سفید، رایحه ای غلیظ تر دارد و رایحه آن کمی متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را مطالعه فرمایید.

4.3/5 - (35 امتیاز)

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.