بهترین عطرهای تلخ مردانه کدام اند؟

Admisite 1399/06/17
بهترین عطرهای تلخ مردانه - ادکلن تلخ مردانه با ماندگاری بالا - بهترین ادکلن تلخ مردانه جهان - درین عطر

عطرها به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تکمیل‌کننده ظاهر و شخصیت فرد مورد توجه قرار می‌گیرند. هر فردی سلیقه‌ای منحصر به فرد در انتخاب عطر خود دارد. عطرهای تلخ مردانه، با بوی معتدل و مردانه‌ای که دارند، بین مردان بسیار محبوب هستند. در این مقاله بهترین عطرهای تلخ مردانه را معرفی خواهیم کرد و نکات مهمی را برای انتخاب این عطرها بررسی خواهیم کرد.


ادکلن تلخ یعنی چه؟

عطرهای تلخ، دسته‌ای از عطرهایی هستند که بوی معتدلی دارند و بیشتر برای استفاده آقایان طراحی شده‌اند. ویژگی‌هایی مانند تلخی، خشکی و نعوظ در این عطرها مشهود است. طبیعت تلخ عطرها، به آنها اصالت و شخصیت خاصی می‌بخشد و بسیاری از مردان از استفاده از این نوع عطرها لذت می‌برند.

جالب است بدانید که امروزه یکی پر طرفدارترین عطر و ادکلن‌ها مخصوصا برای آقایان ادکلن‌هایی هستند که در دسته ادکلن‌های تلخ قرار می‌گیرند. برخلاف تصوی که افراد از مزه تلخ دارند، روایح تلخ بسیار خوش رایحه و دلنشین هستند. عطرهایی با نت‌های بویایی همچون چوب سوخته، نعناع، قهوه، دارچین، میخک و … از محبوب‌ترین عطرهای تلخ هستند.

در واقع این رایحه ها به نسبت های مشخص با هم ترکیب شده و رایحه ای منحصر به فرد و جذاب به وجود می آورند. به طور کلی رایحه های تلخ اصولا از برخی گیاهان، ادویه‌های تند و ریشه درختان به درست می آیند. این عطرها معمولا کمی سنگین هستند و به همین دلیل بیشتر برای آقایان و برای استفاده در مکان‌ها و یا مهمانی‌های رسمی مناسب هستند.


عوامل مهم در انتخاب بهترین عطر تلخ مردانه

در انتخاب بهترین عطر تلخ مردانه، عوامل زیادی باید مد نظر قرار بگیرند. این عوامل عبارت‌اند از:

  • سلیقه شخصی: هر فردی سلیقه‌ای منحصر به فرد در انتخاب عطر خود دارد. بنابراین، انتخاب عطر تلخ باید با سلیقه شخصی هماهنگ باشد.
  • مناسبت استفاده: برخی از عطرهای تلخ مناسبت‌های خاصی مانند مراسم رسمی و شب‌های مهم هستند، در حالی که برخی دیگر برای استفاده روزمره مناسبت بهتری دارند. بنابراین، مناسبت استفاده نیز در انتخاب عطر باید مد نظر قرار گیرد.
  • ترکیبات عطر: ترکیبات مختلف در تشکیل یک عطر تلخ نقش مهمی دارند. برخی از ترکیبات معروف عبارتند از چوب صندل، نعناع هندی، نت‌های چوبی و مرکباتی. با بررسی ترکیبات عطر، می‌توان بهترین عطر تلخ را انتخاب کرد.

معرفی شش عطرتلخ مردانه تلخ

حال بیایید به سراغ معرفی 6 عطر از بهترین عطرهای تلخ مردانه برویم:

1) ادکلن کرید گرین ایریش توید، ادکلن تلخ مردانه با ماندگاری بالا!

عطر ادکلن کرید گرین ایریش توید مردانه اورجینال - Creed Green Irish Tweed - درین عطر

عطر کرید گرین ایریش جز بهترین عطرهای تلخ مردانه با ماندگاری بالا است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. این عطر لوکس مردانه نخستین بار در سال 1985 برای اولین بار طراحی و روانه بازار شد. عطر Creed Green Irish با رایحه تلخ و طبع خنکی که دارد مناسب استفاده در فصول تابستان و بهار است.

  • نت‌های اولیه: لیمو – گل زنبق
  • نت‌های میانی: برگ گل بنفشه
  • نت‌های پایانی: عنبر – چوب صندل

2) عطر آمواج پرتریل مردانه (Amouage Portrayal for Men)

عطر ادکلن آمواج پرتریل مردانه - Amouage Portrayal Men

این عطر مردانه تلخ که یکی از عطرهای نسبتا جدید کمپانی آمواج است که در سال 2019 راهی بازار جهانی عطر و ادکلن‌ها شد و فروش چشمگیری نیز داشت. این ادکلن داراری رایحه ای تند، تلخ و خنک است و بهترین زمان استفاده برای آن روز های گرم تابستان و بهار می باشد. نت‌های بویایی ادکلن Amouage Portrayal عبارتند از:

  • نت‌های اولیه: برگ بنفشه
  • نت‌های میانی: خس‌خس
  • نت‌های پایانی: روغن کاد

3) ادکلن تام فورد توسکان لدر (Tom Ford Tuscan Leather)

تستر عطر ادکلن تام فورد توسکان لدر - Tom Ford Tuscan Leather Tester

یکی از بهترین و پر فروش ترین ادکلن های تلخ مردانه، د مارلی پگاسوز است. جالب است بدانید که طراح این عطر یک ایرانی به نام حمید مرآتی کاشانی است که جز طراحان بزرگ عطر در جهان است. این ادکلن که طبع شیرین، تلخ و گرمی دارد بیشتر در روزهای سرد مورد استفاده قرار می گیرد. نت های این ادکلن عبارتند از:

  • نت‌های اولیه: تمشک – آویشن – زعفران
  • نت‌های میانی: یاس سفید – صمغ کندر
  • نت‌های پایانی: چوب – چرم – کهربا – جیر

4) ادوتویلت بلو د شنل مردانه (Bleu de Chanel)

عطر ادکلن بلو شنل - بلو چنل - BLEU DE CHANEL

عطر بلو شنل مردانه یکی از بهترین ادکلن‌های مردانه است که در سال 2010 برای اولین بار طراحی و به بازار عرضه شد. برند شنل جز مشهورترین برندهای فرانسوی جهان است و هر ساله توسط بسیاری از آقایان خریداری و استفاده می‌شود. این عطر با شعار غیرقابل پیش‌بینی باشید، شناخته می‌شود.

  • نت‌های اولیه: لیمو – گریپ فروت – فلفل صورتی – نعنا – ترکیبات آلدهیدی
  • نت‌های میانی: جوز هندی – زنجبیل – ملون – یاسمن
  • نت‌های پایانی: چوب صندل سفید – وتیور – سدر – مشک – گل لادن – نعناع هندی

5) ادکلن تلخ مردانه هرمس تق هرمس (Hermes Terre)

عطر ادکلن هرمس تق هرمس - Hermes Terre d’Hermes EDT

این ادکلن از شرکت فرانسوی هرمس در سال 2009 به بازار آمد و جز یکی از بهترین ادکلن مردانه نیز به حساب می آید. رایحه آن معتدل ، ترش و تلخ  می باشد و مناسب برای استفاده در هر چهار فصل می باشد. همچنین پخش بو و ماندگاری این ادکلن بسیار خوب می باشد و از ارزش خرید بالایی برخوردار می باشد. نت های این ادکلن عبارتند از :

  • نت‌های اولیه: گریپ فروت – پرتقال
  • نت‌های میانی: شمعدانی معطر – فلفل
  • نت‌های پایانی: نعنا هندی – سدر – خس‌خس – بنزوئین

6) ادکلن دلچه گابانا د وان مردانه (Dolce & Gabbana The One)

عطر ادکلن دولچه گابانا دوان | Dolce Gabbana The One for men EDP

این ادکلن عطر مردانه که در سال 2008 به بازار آمد جز موفق ترین ادکلن های این برند مشهور به شمار می رود و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. این ادکلن که دارای طبع گرم، شیرین، تلخ است بسیار مناسب استفاده در روز های سرد می باشد. نت های این ادکلن عبارتند از:

  • نت‌های اولیه: گریپ فروت – ریحان – گشنیز
  • نت‌های میانی: شکوفه پرتقال – زنجبیل – هل
  • نت‌های پایانی: تنباکو – کهربا – سدر

کلام آخر

عطرهای تلخ مردانه، با بوی معتدل و شخصیتی که دارند، محبوبیت زیادی در بین مردان دارند. در این مقاله، بهترین عطرهای تلخ مردانه را معرفی کرده و نکات مهمی را در خرید و استفاده از اینگونه عطرها بررسی کردیم. امیدواریم که با این راهنما، بهترین عطر تلخ مردانه را برای خود انتخاب کنید و با استفاده از آن، شخصیت و اصالت خود را بیان کنید. با سپاس فراوان از همراهی صمیمانه‌تان امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. بانوان نیز می‌توانند به سراغ مطالعه مقاله ادکلن تلخ زنانه بروند.

آیا عطرهای تلخ مردانه مناسب استفاده روزمره هستند؟

بله، بسیاری از عطرهای تلخ مناسب استفاده روزمره و همچنین مناسبت‌های خاص هستند. شما می‌توانید عطر تلخ را بر اساس مناسبت انتخاب کنید.

آیا ادکلن‌های تلخ مردانه دارای ماندگاری بالایی هستند؟

بله تقریبا می‌توان گفت عطرهای تلخ مردانه دارای بوی ماندگاری بالایی هستند و معمولا طولانی مدت در طول روز با شما می‌مانند.

بهترین عطر تلخ مردانه چیست؟

در این مطلب به طور دقیق و تخصصی، بهترین عطر و ادکلن‌های تلخ مردانه به همراه شرح مختصری از هر یک به شما معرفی شده اند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه، شخصیت و بودجه مد نظرتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

از کجا می‌توانم عطرهای تلخ مردانه را خریداری کنم؟

شما می‌توانید عطرهای تلخ را از فروشگاه‌های عطر و ادکلن معتبر، فروشگاه‌های آنلاین و نیز فروشگاه‌های تخصصی عطر و ادکلن خریداری کنید. درین عطر یکی از معتبرترین مراجع عطر و ادکلن در ایران است که تمامی محصولات خود را به همراه کارت گارانتی مادام العمر اصالت به فروش می‌رساند.

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.