عطرهای یونیسکس چیست؟

جعفری 1401/04/02
عطرهای یونیسکس چه ویژگی هایی دارند؟- مزایای استفاده از عطرهای یونیسکس - درین عطر

شاید نام عطرهای بدون محدودیت جنسی یا عطرهای یونیسکس به گوشتان خورده باشد و این سوال برایتان پیش آید که عطرهای یونیسکس چیست؟ امروز در این مقاله از سری مقالات وب سایت درین عطر قصد داریم به این سوال که عطر یونیسکس یعنی چی پاسخ دهیم و در انتها نیز بهترین عطرهای یونیسکس را به شما معرفی نماییم، پس ت پایان همراه ما باشید.


بعضی از تفاوت‌هایی که در صنعت عطر و ادکلن به وجود آمده‌اند، باورهای غلط یا درستی که باعث شده‌اند مردم جهان به طور ناخداگاه مجبور به رعایت آنها باشند. تفکیک جنسیتی میان رایحه و نوع عطر ادکلن‌ها جز همین دسته از تفاوت هاست. تا اواخر قرن نوزدهم عطرها فقط مختص خانواده های اشرافی و سلطنتی بوده‌اند. در آن زمان مردان و زنان تنها برای خوشبو بودن از عطرها استفاده می‌کردند.

اما پس از آن با ملاحظه علاقه‌ای که خانم ها به روایح شیرین و آقایان به روایح تند تلخ یافتند. کمپانی‌ها به منظور بازاریابی و فروش بیشتر اقدام به تولید عطرهای با جنسیت متفاوت کردند. گاهی پیش آمده که برخی از زنان یا مردان عطرهای جنس مخالف خود را پسندیده و آن را انتخاب کرده‌اند. که این نه تنها غلط نیست. بلکه یک انتخاب بسیار جسورانه هست.


عطر یونیسکس چیست؟

حال به سراغ موضوع و سوال مطرح شده در ابتدای مقاله برگردیم؛ رایحه (Unisex) یونیسکس عطری است که یک مرد با زدن آن به اندازه یک زن و بلعکس احساس راحتی کند! این به معنای ادغام رایحه های مردانه و زنانه به گونه ای است که تعادل ایجاد کند. عطرهای یونیسکس به راحتی ایجاد می شوند و نت های آن بیشتر شامل نت‌های مردانه می شوند، زیرا زنان مدرن تمایل بیشتری به آزمایش آنها دارند!

در چند دهه اخیر برخی کمپانی ها به دلیل موافق بودن با حقوق برابر میان زنان و مردان شروع به تولید عطرهای مشترک کردند. آنها با الهام از عطرهای گذشته شروع به ساخت عطرهای یونی سکس کردند. در فرمولاسیون عطر ادکلن‌های مشترک ترکیب عناصر اولیه به گونه‌ای صورت می‌گیرد که در نهایت رایحه‌ای که تولید می‌شود. مناسب استفاده برای هر دو جنس باشد. اینگونه عطرها، دارای رایحه ویژه و ترکیبات پیچیده هستند.


فواید استفاده از عطرهای یونیسکس

با اینکه خرید یک عطر زنانه با روایح شیرین و گلی یا خرید عطر مردانه با روایح چوبی و ادویه‌ای بسیار راحت‌تر از خرید عطرهای مشترک با روایح خاص و پیچیده هست. اما داشتن یک عطر مشترک فواید زیادی نسبت به عطرهای اختصاصی مردانه و زنانه دارد. از جمله فواید آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رایحه ویژه عطرهای یونیسکس

از بهترین فواید عطرهای مشترک می‌توان به روایح خاص و منحصربه فرد آنها اشاره کرد. به دلیل ترکیبات پیچیده عناصر اولیه، رایحه عطرهای یونیسکس مناسب تمام شخصیت‌های مردان و زنان هستند. بیشتر زوج‌هایی که علاقه به داشتن بویی خاص و یکسان با هم را دارند. سراغ عطرهای مشترک با روایح ویژه و برجسته می‌روند.

  • هزینه کمتر عطرهای مشترک

از دیگر مزایای خرید یک عطر اشتراکی پرداخت هزینه‌ای کمتر برای عطر ادکلن می‌باشد. با خرید عطرهای یونیسکس امکان استفاده همزمان از آن عطر برای شما و همسراتان فراهم می‌شود. همین امر موجب می‌شود که شما به جای تهیه دو عطر مجزای مردانه و زنانه تنها برای خرید یک عطر هزینه کنید.

  • عطرهای یونیسکس قابل استفاده در تمام فصل‌های سال

رایحه عطرهای مشترک برخلاف عطرهای مجزای مردانه و زنانه به گونه‌ای طراحی شده‌اند. که قابل استفاده در تمام روزهای سال باشند. بیشتر این عطرها به دلیل ترکیبات خاصی که دارند، مناسب استفاده در جلسات و مهمانی‌های مهم هستند.


استفاده از عطرهای یونیسکس

عطر اشتراکی زنانه و مردانه - استفاده از عطرهای یونیسکس - عطر یونیسکس چیست - درین عطر

گاهی برخی از افراد برای اینکه رایحه عطری که می‌زنند. یک عنصر به یاد موندنی از آنها در ذهن اطرافیانشان باقی بگذارد. از عطرهای یونیسکس به طور خانوادگی استفاده می‌کنند. از همین رو وقتی وارد محفلی شوند، بقیه افراد از روی بوی عطرشان متوجه ورود آن خانواده می‌شوند.

البته گفتنی است که عطرهای مشترک هم همانند عطرهای زنانه و مردانه دارای طبع‌های متفاوتی هستند. برخی از آنها طبع شیرین خنک و برخی دارای طبع گرم تلخ هستند. انتخاب هر کدام از این طبع‌ها در گرو سلیقه متفاوت هر فرد است.


ترکیبات عطرهای مشترک

همانطور که قبلا گفتیم ترکیبات عطرهای مشترک بسیار پیچیده و دشوار هستند. رایحه این عطرها با وجود طبع‌های مختلف بسیار خاص و ماندگار هستند. عطرهای یونیسکس از ترکیب عناصر گلی و میوه‌ای که بیشتر در عطرهای زنانه مورد استفاده قرار می گیرند. با عناصر ادویه‌ای و چوبی موجود در عطرهای مردانه تولید می‌شوند. به همین دلیل مناسب روحیه و علاقه هر دو جنس هستند.


طراحی ظاهری عطرهای مشترک

کمپانی و شرکت‌های تولید عطر ادکلن علاوه بر طراحی رایحه عطرها به طراحی ظاهر آنها نیز اهمیت زیادی می‌دهند. ظاهر عطرها با توجه به رایحه و پیامی که باید به مخاطب القا کنند، ساخته می‌شوند.

در ساخت عطرهای مشترک تمرکز اصلی بر روی تولید رایحه خاص آنها است. ظاهر عطرهای یونی سکس معمولا کاملا ساده و مدرن هستند. دلیل اصل طراحی ساده ظاهر این عطرها مناسب بودن آنها برای هر دو جنسیت متفاوت است.

پیشنهاد میکنیم اگر در خصوص شناخت عطرهای زنانه علاقه مند هستید مطلب ادکلن زنانه معروف را نیز مطالعه نمایید.


معرفی 6 عطر مشترک بین خانم ها و آقایان

از آنجایی که خرید عطرهای یونیسکس به علت ترکیبات پیچیده آنها  سخت و دشوار است. شناخت بهترین عطرهای مشترک برای خرید اینگونه عطرها لازم و ضروری هست. از همین رو ما به معرفی و بررسی پنج عطر معروف مشترک پرداختیم:

1. عطر بلک افغان Black AFGANO، معروفترین عطرهای یونیسکس!

عطر بلک افغان از معروفترین عطرهای یونیسکس است. این عطر طرفداران زیادی را در کشور ایران دارد. ادکلن بلک افغان با طبع گرم و تلخی که دارد مناسب استفاده در فصول سرد است.به واسطه رایحه‌ چوبی معطری که در عطر بلک افغان وجود دارد. این عطر بیشتر در مهمانی‌ها و قرار های مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین نت‌های این عطر شامل شاهدانه و ترکیبات سبز است. که به مرور به سراغ روایح چوبی و دودی می‌رود.

عطر اشتراکی (یونیسکس) بلک افغان

2. عطر بایردو رز نویر | ROSE NOIR

عطر رز نویر به عنوان یک عطر مشترک در سال 2008 توسط برند سوئدی بایردو تولید شد. اگر جز آن دسته افرادی که علاقه‌مند به استفاده از یک عطر مشترک با همسر خود هستند. عطر رز نویر گزینه مناسبی یرای شما خواهد بود. به واسطه ماندگاری و پخش بوی زیاد این عطر استفاده از در روزهای سرد و طولانی سال توصیه می‌شود. ترکیبات ادکلن رز نویر بیشتر شامل روایح میوه‌ای و گل‌های بهاری است.

عطر اشتراکی (یونیسکس) بایردو رز نویر

3. عطر تیزیانا ترنزی کیرکه | Tiziana Terenzi kirke

عطر مشترک کیرکه یکی از معروف‌ترین ادکلن‌ها از برند تیزیانا ترنزی است. که افراد زیادی در سرتاسر دنیا طرفدار این عطر هستند. ادکلن کیرکه با ظاهری ساده استوانه‌ای به مردم عرضه شد. رایحه شگفت انگیز و بسیار خاص این عطر موجب افزایش شادی و اعتماد به نفس در افراد می‌گردد.

با توجه به طبع معتدلی که این عطر دارد. در همه‌ی فصول قابل استفاده است. رنج سنی استفاده از این عطر بین زنان و آقایان 25 تا 45 سال هست.

عطر ادکلن تیزیانا ترنزی کیرکه - Tiziana Terenzi Kirke

4. عطر زرجف اکستنو | Xerjoff Accento

عطر اکستنو یکی از عطرهای یونیسکس برند سلطنتی و مشهور زرجف است. این ادکلن پرطرفدار طراحی ظاهری جذابی دارد.  نت اولیه این عطر با رایحه‌ای از عناصر سنبل و آناناس شروع می‌شود. بعد از گذشت چند ساعت روایح یاس، زنبق و فلفل صورتی به مشام می‌رسد. رایحه پایاینی این عطر از عناصر مشک، کهربا و وانیل تشکیل شده که موجب تقویت حس اعتماد به نفس و تمرکز در شما می‌شود.

عطر ادکلن زرجف اکسنتو-اچنتو-زرجوف اکنتو - Xerjoff Accento

 

5. عطر لاست چری | Lost Cherry

عطر لاست چری از برند تام فورد در سال 2018 به بازار عطر ادکلن عرضه شد. این عطر به واسطه کیفیت بالایی که دارد از قیمت بالایی برخوردار است. روایح ابتدایی این عطر موجب افزایش حس شادی و نشاط در افراد و اطرافیان آنها می‌گردد. با گذشت مدت زمانی اندک روایح میانی که شامل گیلاس ترش، گل رز ترکی، گل یاسمن و آلو هستند، خود را به نمایش می‌گذارند.

ماندگاری و پخش بوی این عطر بسیار مناسب و طولانی مدت است. این عطر به عنوان یک هدیه لاکچری محسوب می‌شود.

عطر اشتراکی (یونیسکس) لاست چری

6. عطر باکارات رژ 540 | Baccarat Rouge540

عطر باکارات رژ 540 در سال 2015 توسط کمپانی عطرسازی فرانسیس کورکجان طراحی و روانه بازار شد. از عطر باکارات رژ سفید به عنوان یکی از بهترین عطرهای یونیسکس جهان نام برده می شود. اگر با قیمت این عطر مشکلی نداشته باشید، بدون شک می تواند شما را از خرید عطر عطر دیگری بی نیاز کند.

عطر باکارات رژ 540 - Baccarat Rouge 540


سخن آخر

در صورتی که قصد خرید عطر ادکلن اورجینال را دارید. حتما اقدام به خرید از فروشگاه های معتبر کنید. زیرا تعداد سودجیان در این صنعت بسیار زیاد هستند. از همین رو باید نسبت به اصالت کالایی که به دستمان می‌رسد، اطمینان حاصل کنیم.

فروشگاه اینترنتی درین عطر به منظور ایجاد اعتماد مشتریان خود تمام محصولات عطر ادکلن خود را با گارانتی مادام العمر در اختیار آنها قرار می‌دهد. تا در صورت بروز هرگونه شکی به اورجینال بودن محصول هزینه آنها بازگردانده شود.

عطر یونیسکس چیست؟

رایحه (Unisex) یونیسکس عطری است که یک مرد با زدن آن به اندازه یک زن و بلعکس احساس راحتی کند! این به معنای ادغام رایحه های مردانه و زنانه به گونه ای است که تعادل ایجاد کند. عطرهای یونیسکس به راحتی ایجاد می شوند و نت های آن بیشتر شامل نت‌های مردانه می شوند، زیرا زنان مدرن تمایل بیشتری به آزمایش آنها دارند!

بهترین ادکلن های یونیسکس کدام اند؟

عطرهای یونیسکس یا بدون محدودیت جنسی زیادی در جهان طراحی شده اند که بهترین آن‌ها عبارتند از:
1) بلک افغان
2) باکارات رژ 540
3) تیزیانا ترنزی کیرکه
4) تام فورد لاست چری
و ….
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده عطرهای بیشتر و جزئیات کامل لطفا این مقاله را مطالعه فرمایید.

5/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.