نکاتی که باید از نت های عطر بدانید

Admisite 1399/01/16
نت عطر چیست؟ - آشنایی با نت‌های بویایی عطر - درین عطر

به طور کلی می‌توان گفت فرمول و نحوه ساخت ترکیبات عطرها جزء اطلاعات شخصی شرکت‌های تولید کننده عطر است و آنها به هیچ وجه منتشر نمی شوند. حتی اگر فرمول عطری منتشر شود پیچیدگی آن به قدری زیاد است که کمک زیادی به ساخت دوباره عطر نخواهد کرد. با تمام این اوصاف میتوان به مواد اولیه موجود در عطر ها پی برد. یکی از بهترین روش هایی که می توان مواد اولیه عطر ها را تا حدی به دست آورد توجه به دسته بویایی آن عطر است. در واقع تمام عطرهایی که درست شدند یک یا چند دسته بویایی مختلف دارند و به زبان ساده می توان گفت رایحه یک عطر از لحظه مصرف تا ۲۴ ساعت بعد تغییر می کند در ادامه بیشتر درباره نت عطر چیست درین عطر صحبت میکنیم.


نت اولیه، میانی و پایانی چیست؟

نت اولیه، میانی و پایانی چیست؟ - نت عطر چیست

رایحه هر عطر به طور کلی تشکیل شده از نت های مختلف است . که هرکدام از این نت ها تعیین کننده رایحه این عطر در زمان مخصوص است نت های یک عطر را به سه دسته : نت های اولیه ، نت های میانی و نت های پایانی تقسیم بندی می کنند . نت های اولیه در واقع همان رایحه هایی هستند که در ۱۵ دقیقه ابتدایی مصرف عطر به مشام می رسد و ما در هنگام خرید یک عطر با نت های اولیه آن عطر مواجه هستیم شاید برای شما زیاد اتفاق افتاده باشد که متوجه این موضوع شده باشید که چرا بوی یک عطر بعد از چند دقیقه تغییر کرد؟ نت عطر چیست.

در واقع باید بگویم بوی عطر تغییر نکرد بلکه شما زمان ماندگاری نت های اولیه را پشت سر گذاشته اید و در حال بو کردن نت های میانی هستید اغلب نت های اولیه رایحه هایی تندتر از نت های میانی و پایانی دارند و اگر بوی عطری را در ذهن دارید نمی‌توانید با بو کردن عطر پس از چند دقیقه دوباره همان بو را در ذهن خود تصویر سازی کنید. نت های اولیه رایحه هایی هستند که در ۱۵ دقیقه ابتدایی مصرف عطر به مشام می رسند و نت های میانی رایحه هایی هستند که از دقیقه 15 تا حدود دقیقه 60 مصرف عطر به مشام می رسند. نت های پایانی نیز از 60 دقیقه پس از مصرف تا ۲۴ ساعت بعد به مشام می رسد


کدام نت عطر مهم تراست؟ نت اولیه ، میانی یا پایانی

آنچه ماندگاری یک عطر را بیشتر میکند میزان ماندگاری نت های میانی و پایانی آن عطر است. چون بیشتر مواقع بوهایی که در خاطر ما می ماند رایحه هایی هستند که بعد از گذشت چند ساعت از مصرف عطر به مشام می رسند پس پیشنهاد می شود یک عطر را از روی نت های اولیه‌اش به هیچ وجه خریداری نکنید. یا اگر عطری را میخواهید بخرید یکی از دوستان قبلا خریده بود شاید در ابتدا حس کنید چرا بوی این عطر با آن رایحه که به خاطر داشتم تفاوت دارد؟ دلیل در به مشام رسیدن رایحه های اولیه است پیشنهاد می شود برای خرید یک عطر حداقل ۲۰ دقیقه پس از اسپری کردن آنها را بو کنید تا حداقل نت های میانی آن را بو کنید.


چرا عطرها نت‌های مختلفی دارند؟

چرا عطرها نت‌های مختلفی دارند؟ - نت عطر چیست

نت های اولیه بیشترین فراریت را دارند با حدود 1تا 14نت های میانی فراریت متوسط دارند با عدد ۱۵ تا ۶۹ های پایانی فراریت بالای ۶۱ دارند که کمترین فراریت است در تحلیل دیگر می توان گفت رایحه پایانی عطر بیش از نت های اولیه و میانی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و رایحه ای که در نت های پایه حس می شودنیز با ترکیبات نت میانی تغییر میکنند.


اهرام نت عطر چیست؟

کمپانی های تولید عطر کیبات نوت‌های سه گانه عطرآرا در قالب هرم هایی منتشر می کنند اما همانطور که پیش از این گفتیم جزئیات ترکیبات سری ست یک عطر خوب بخریم برای خرید یک عطر خوب به مشام ما خوب به نظر برسد بیشتر روی نوت های میانی و پایانی تمرکز کنید و بوهای آن را در ذهن خود تصویر سازی کنید مثلاً نت ها به صورت های زیر بیان می شوند اولیه با بوی شکوفه پرتقال هندوانه نت میانی بابوی ترنج نت پایانی با بوی چوب در ادامه توانید با مراجعه به فروشگاه ما نت های تمام عطرهارا مشاهده کنید ولی حواستان باشد تمرکزتان را بر روی نوت های میانی و پایانی بگذارید.


سخن پایانی

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر سوال و یا ابهامی در مورد موضوعات مطرح شده دارید، می توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش صحیح عطر زدن برای خانم ها و آقایان را نیز مطالعه نمایید.

4.1/5 - (7 امتیاز)

2 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.